Fräscha upp Alfa-emblem?

Published by Filip Norén on

Forum Teknik Fräscha upp Alfa-emblem?

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Filip Norén
    Deltagare

Hej!

Undrar om det går att fräscha upp Alfa-märkena (på min GTV 916) utan att byta ut dem mot nya. Nån som har lyckats eller har några tips? 

Annars får jag väl helt enkelt pynta 600:- för två nya…

/Filip

GTV 916 Twin Spark -95 på långtidsförvaring

Crister Borg
      Deltagare

http://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-72mm-Aufklber-2x-REPERATUR-147-146-145-166-156-155-Emblem-easyFIX-/111046497916?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AAlfa+Romeo&hash=item19dae3167c

Har inte provat, men för några 10or kan det ju va värt det….

Hur går det med stagen…!?

elCrillo Kalmar

Filip Norén
        Deltagare

Inlägg av Crister Borg på 2014-03-27 18:10

http://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-72mm-Aufklber-2x-REPERATUR-147-146-145-166-156-155-Emblem-easyFIX-/111046497916?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AAlfa+Romeo&hash=item19dae3167c

Har inte provat, men för några 10or kan det ju va värt det….

Hur går det med stagen…!?

Några tior är det garanterat värt! Fler förslag, någon? 

Stag-situationen kan sammanfattas så här: Cykelkrasch, klar brist på hud på en knäet, 20 stygn nyss urtagna, hemskt mkt tejp, men på imorrn ska jag prova det både på TB:n och TS:n 

Crister Borg
          Deltagare

Oops… man ska inte cykla.  Krya på dej!

elCrillo Kalmar

Filip Norén
            Deltagare

Någon som har erfarenhet av den här formen av dekal?

Kommer att prova själv, men tänkte om nån har några tips… 

Igino Cazzola
              Deltagare

Rule #85: Descend like a Pro. All descents shall be undertaken at speeds commonly regarded as “ludicrous” or “insane” by those less
                talented…
                Rule #64: Cornering confidence increases with time and experience. This pattern continues until it falls sharply and suddenly.

Jag är fullständigt Räserskadad

Crister Borg
                Deltagare

Jag kanske är lite saktfärdig, men den fattade inte jag Igino…

https://www.youtube.com/watch?v=iCt7T20N07U 

elCrillo Kalmar

Igino Cazzola
                  Deltagare

Inlägg av Crister Borg på 2014-03-28 19:13

Den var tänkt från en cykel-nerd till en annan (Filip).

Här kommer en till: 
                    Rule #42: A bike race shall never be preceded with a swim and/or followed by a run…keep in mind that one should only swim in order to prevent drowning, and should only run if being chased…

Jag är fullständigt Räserskadad

Crister Borg
                    Deltagare

Aaaaha. Inte konstigt att jag inte förstod först då. Men jag har faktiskt en cykel. Tror jag…

elCrillo Kalmar

Henrik Cornelius
                      Deltagare

Lite knepigt att centrera dekalen men det ser klart bättre ut om man har en ordentligt sliten en. Eller faktum är att de flesta inte märker någon större skillnad från originalemblemet. Nu har jag inte köpt från just denna säljare.

Säljer OBD-kablar för släckning av airbaglampa mm. PM:a för info.

Gabriel Eriksson
                        Deltagare

Inlägg av Filip Norén på 2014-03-27 18:03

Men nog är väl din italienska gt-bil värd nya emblem? 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Filip Norén
                          Deltagare

Inlägg av Igino Cazzola på 2014-03-28 20:54

Inlägg av Crister Borg på 2014-03-28 19:13

Den var tänkt från en cykel-nerd till en annan (Filip).

Här kommer en till: 
                            Rule #42: A bike race shall never be preceded with a swim and/or followed by a run…keep in mind that one should only swim in order to prevent drowning, and should only run if being chased…

A man needs a code, som det heter 

Min involverar dock inte cyklar, tyvärr. Transportmedel från A till B för mig som bor centralt och inte har råd med två bilar… 

Inlägg av Henrik Cornelius på 2014-03-28 22:09

Lite knepigt att centrera dekalen men det ser klart bättre ut om man har en ordentligt sliten en. Eller faktum är att de flesta inte märker någon större skillnad från originalemblemet. Nu har jag inte köpt från just denna säljare.

Bra!
                            Av vem har du köpt dessa dekaler innan? 

Inlägg av Gabriel Eriksson på 2014-03-29 07:13

Inlägg av Filip Norén på 2014-03-27 18:03

Men nog är väl din italienska gt-bil värd nya emblem? 

Om den sköter sig i sommar ska dess yttre få en ansiktslyftning. “Om” being the operative word.
                            Lacken är rätt kass om man uttrycker sig försiktigt, så fokus i vinter har legat på det mekaniska: bromsar, lite chassi
                            och småpyssel med krånglande instrument/reglage. 

Edit: försökte få mina svar att ligga utanför citaten, på vit bakgrund som vanligt, men det här med att citera flera inlägg var inte lätt i det här forumet…? 

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.