Gångproblem Giulietta -79

Published by Timo Hursti on

Forum Teknik Gångproblem Giulietta -79

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Timo Hursti
    Deltagare

Hej,

Vet att det finns en massa kunskap om gamla förgasarbilar bland er så jag slänger in en fråga som gäller en Giulietta 1.8, -79. Har bara ägt den en kortare tid och den har varit på Autokinito i Uppsala för justering av förgasarna. Jag tycker den gick bra men plötsligt har den börjat gå ojämnt ffa när ska man starta från stillastående och ska axa iväg. Det låter som att den inte skulle gå på alla cylindrar och är väldigt orkeslös. Trycker man mer på gaspedalen känns det som att den kvävs, speciellt om man gör det snabbt. Kommer man upp i högre varv så går den bra, det samma om man kör i jämn fart på landsväg, då går den rent. Jag har kollat stiften och tändkablar och de verkar ok, så även fördelarlocket och rotorn.
    Ringer det någon klocka? Tacksam för alla tips.

Timo Hursti

Smuts i munstyckena?
    Hade en Alfetta som kunde börja hosta vid häftig kurvtagning.
    Blev smuts i lågfartsmunstyckena. Det var ju enkelt att plocka upp dem och blåsa ur
    men felet återkom då och då. Tillslut gjorde jag en ordentlig rengöring av flottörhusen. Då blev det lugnt.
    Men… gör inte samma tavla som jag gjorde. Öppnade pluggarna för accpumpens backventiler.
    Tog bort plugg & “vikten”, visste inte att det låg en kula därunder. Lite tryckluft och plopp… flög kulorna iväg.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.