Garage?
Published by Sune Karlsson on
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 13 maj, 2021 kl. 09:39 av
Martin Atterhall.
-
FörfattareInlägg
-
7 februari, 2021 kl. 22:37 #56655
Som nyblivna husägare fick vi med ett litet uthus på köpet. Ser ju ut som ett garage
Men inte riktigt. Här har vi insidan
Någon med konstiga prioriteringar har gjort om det till tonårsrum och förråd! Nu saknar vi tonåringar så det ska väl gå att få ordning på. Första steget blir att se om det går att hitta garageporten.
Bort med gipsskiva, OSB och isolering så tittar ena porthalvan fram (fanns ingen diffusionsspärr, bra eller dåligt?).
Efter att ha rivit lite till är det fritt fram!
När sen väggen mot förrådet rivits och förrådsdelen isolerats kan det bli ett hyfsat garage av det.
Frågan är, ska jag behålla laminatparketten?
Går det så går det...
8 februari, 2021 kl. 07:07 #56656Kul och se att det blev ett garage ändå. 🙂 Testa hur länge golvet håller, kan alltid riva ut det senare.
Hoppas att vi snart kan återuppta onsdagsträffarna.
Mvh
Claes8 februari, 2021 kl. 07:27 #56657Alltid skönt med ett garage för bilen. Första tanken var, lägg ut nåt vintertid där däcken rullar om du har dubbdäck. 😁 Sedan kom jag att tänka, avlopp? Finns det därunder? Kan nog behövas när det börjar droppa från bilen. Blir iaf häftiga garagebilder med bilen parkerad på parkettgolvet, lyxigt värre.
Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
8 februari, 2021 kl. 21:21 #56668Kul och se att det blev ett garage ändå.
Testa hur länge golvet håller, kan alltid riva ut det senare. Hoppas att vi snart kan återuppta onsdagsträffarna. Mvh Claes
Jag håller tummarna för att vi kan dra igång fram mot sommaren.
Alltid skönt med ett garage för bilen. Första tanken var, lägg ut nåt vintertid där däcken rullar om du har dubbdäck.
Sedan kom jag att tänka, avlopp? Finns det därunder? Kan nog behövas när det börjar droppa från bilen. Blir iaf häftiga garagebilder med bilen parkerad på parkettgolvet, lyxigt värre.
Inga vinterbilar i det garaget! Giulia får frysa i carporten.
Avlopp. Bra, det har jag inte tänkt på!
-
Det här svaret redigerades för 4 år, 1 månad sedan av
Joakim Landelius.
-
Joakim Landelius.
Går det så går det...
12 februari, 2021 kl. 17:24 #56792Klart du ska ha parketten kvar, det blir ju perfekt matchning till både Junior Z och GTV!
11 maj, 2021 kl. 13:47 #58020Efter att någorlunda ordning skapats inomhus var det dags att ta tag i garaget igen. Mellanväggen till förrådsdelen ska bort.
Sen kan man lyxa det lite på fuskparketten innan den åker bort.
Går det så går det...
13 maj, 2021 kl. 09:39 #58053Snyggt! Behåll laminatgolvet, blir bra foton… 😉
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.