Garagegolv

Published by Dan-Erik Hansson on

Forum Allmänt Garagegolv

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    Sören Hedin
    Deltagare

Jag tänker lägga klinker i mitt garage. Behöver inte vara superjämnt det ska bara vara så mycket så att det inte spricker. Nästan allt kakel i min prisklass görs i Italien så även där blir det rätt. Det är väl däremot lättare att hitta saker på ett flytspacklat målat golv men jag tänkte nog köra med lite färg på mitt mest för att det blir trevligt. Är mer än trött på mitt råa betonggolv. 

soren

Igino Cazzola
      Deltagare

Tål klinkers att man flyttar bilen när den står på en stålhjulsförsedd domkraft?

Jag är fullständigt Räserskadad

Benny Steen
        Deltagare

jodå, bara det är tillräckligt täckt med fix under under som bär lasten. finns tjockare klinkers för garage. eller granitklinkers.

en kompis har lagt biltemas ljusa granitklinkers, blev hollywoodsnyggt !

Biörn Bladh
          Deltagare

Jag skulle gjort som Benny rekommenderar. Är ju bara ett garage som skall användas.    Måla alltså!

Dan-Erik Hansson
            Deltagare

Hittade en tråd på Zatzy. Slutklämmen där stämmer bra med vad som behövs för mig; i) grov utjämning måste göras eftersom det verkligen är grov gjutning säkert stenar som är 30 mm i minsta riktningen; ii) plastgolv på detta “fuskfixade” underlag; iii) Björnbusenfix med slipning och kvalitetsfärg på det nya golvet.

På det viset blir det råd till tvåpelarlyft också och det blir naturligt att ta det i två steg. Inga plattor som lossnar på grund av att all gammal olja kapillärat sig upp och lossat fixet.

Men är det ingen som sett det snygga rödgråa irl???

Benny Steen
              Deltagare

oavsett vad väljer, så gör det “tillräckligt bra” så du blir nöjd för några år framöver.

senare kommer det bli grejor överallt som gör det väldigt besvärlig att förbättra.

byggahus.se är ett bra ställe för hitta tips. även maskinisten.net

http://www.garagejournal.com skall helst undvikas….

Dan-Erik Hansson
                Deltagare

Tillräckligt bra är ordet nu. Skall överleva till jag tycket det är värt att spendera massor med mer pengar vilket kommer att ta ett tag….

Magnus Karlsson
                  Deltagare

Bara en fundering. Istället för flytspackling, går det inte att slipa betongen för att få den jämn och sen lacka? Kanske blir dyrare än flytspackel?

Mvh
                    Magnus

Biörn Bladh
                    Deltagare

Hmm… Tror INGET kan vara dyrare än flytspackel, tyvärr!   ..Eller tur det!

Dan-Erik Hansson
                      Deltagare

Tandguld? 

Mats Berg
                        Deltagare

Gör ett litet trådlyft

Efter att ha baxat runt GTV6an på ett garagegolv som påminner om månens topografi så blev detta aktuellt igen, hur blev det Danne?

En fot, ett knä och en värkande rygg senare funderar jag på en fulfix med Ikeas klickgolv a’ 29kr/m2, nån som har erfarenheter av det?

Inget är svårt om man kan det.

Kenneth Larsson
                          Deltagare

Det kan du troligen lägga på ett tunt lager av sand i garaget ditt ! Om man inte tar in massor med vatten borde det funka! 

Dan-Erik Hansson
                            Deltagare

Tror inte att det blir speciell bra med supertunt klick. Hög punktbelastning från domkrafter och annat tror jag kommer att pulvrisera det initialt billiga underlaget. Jag har gett upp fullösningarna, det får vara bra nog som det är tills vidaremed min grovbetong. 

Om bilen ska flyttas i sidled brukar jag använda stora garagedomkraften i lämplig riktning och använda en kofot som hävarm mellan golv och domkraft. Har flyttat järnvägsvagnar på det sättet (även om det inte var på tvären) på den tiden jag var rallare. Nästa sommar ska det bli slätt golv. Eller sommaren efter det…

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.