Garanti och service

Published by Nihat Dizdar on

Forum Allmänt Garanti och service

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Nihat Dizdar
    Deltagare

Upptäckte idag att Alfa ändrat villkoren för garantiservice. Inledningsvis var det ju fri service under 3år med milbegränsning 4500mil. Ett tag därefter kunde jag se att man tog bort milberränsningen för att nu helt strukit fri service. Tydligen har detta blivit för dyrt för dem att bära! Synd då det kan avskräcka vissa nya kunder.

Nihat Dizdar

Gäller det oavsett när man köpte bilen?Jag fick min i november och ska in på första  service imorgon.

när jag köpte min var det tre års fri service

Magnus Westin
      Deltagare

Jag har ställt frågan till den återförsäljare som vi har handlat av och enligt dem så gäller både den garanti och service som utlovats vid köpet av en specifik bil. Tex vår Giulietta årsmodell 2015. Där är det 5 års garanti och 3 års fri service. Det ska stå i handlingarna du fick vid köpet. Ta dem med dig. 

Mange W

När jag beställde min Giulia i mars så fick jag veta att “fri service” skulle försvinna, pga att slippa en prishöjning?

Just den månaden kunde man välja att behålla den fria servicen eller en rabatt på 15 000 på priset. Jag valde rabatten då de sa att på 3 år bör servicekostnaden bli lägre. Men som någon skrev, den mesta infon “bör” stå i service och garantihäftet. Bara hålla tummarna att de uppdaterar häftena löpande…

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.