Gaspedal givare 156 2,5L V6 SÖKES

Published by Zacharias Tidbeck on

Forum Teknik Gaspedal givare 156 2,5L V6 SÖKES

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Hej!

Jag har en Alfa Romeo 156 2,5L V6 (1999) som stått på verkstaden ett tag då han som sköter den inte hittat en viss reservdel mer specifikt

GASPEDAL GIVAREN

Den har stått nu några månader och ingen del hittas så jag räcker ut min hand här för att se om någon har just denna givare till en V6a

De är inte kompatibla enligt honom med de andra motorerna så det måste vara just för V6an

All hjälp hade uppskattats

MVH
    Zacharias

Thomas Sjölin
    Deltagare

Har du fått något reservdelsnummer på den?

Är han helt säker att det är olika beroende på motor? När jag söker runt så indikerar diverse sajter att det är samma till alla motormodeller.

• Det här svaret redigerades för 2 år, 7 månader sedan av Thomas Sjölin.

Ja enligt han min mekaniker ja, jag är ny i bil branchen så jag vet inte själv men jag kan ha hittat en reservdel av en kille upp i åland han har en gammal alfa ståendes som reservdelsbil så skadar inte å kolla upp allt

Killen har jobbat sen 80-talet med alfas så jag hoppas han kan sin skit xD

Har hört med honom igen och han har ännu inte plockat av delen då han väntar på att hitta reservdelen föst

Jag kan ha fått napp av en kille på Åland så jag håller tummarna!

I nästan elva fall av tio är det kontaktstycket för gaspedalsgivaren/potentiometern som är boven i dramat och inte själva potentiometern.

på tex 166 där jag haft problemet mååånga gånger på flera bilar har det alltid varit kontaktstycket som bråkar. Många har fått kablarna ihoplödda istället för glappande kontakt. På 166 finns det dessutom en andra kontakt för samma signal. Den sitter då under golvmattan på passagerarsidan och glappr den får du samma problem.
      skulle tro att 156 har precis samma åkomma. Gå igenom allt i kontaktväg!

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Tjena! Jo jag har fått höra lite så. Det var inte heller potetitiometern i sig heller tyvärr. Jag ska ringa mekanikern snarast och se om jag kan få svar å lite fart på gubben. Han har haft bilen nu i över 3 månader snart 4 och jag börjar bli otålig

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.