Genomslagsskydd fram GTV 916 -95

Published by Johnny Gejdner on

Forum Teknik Genomslagsskydd fram GTV 916 -95

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26929
    Johnny Gejdner
    Deltagare

    Jag har bytt fjäderbenens dammskydden och funderar lite på om genomslagsskyddet skall limmas fast på brickan som sitter ovanför genomslagsskyddet. Jag har limmat fast skyddet på brickan då jag tycker det verkar rimligt. Genomslagsskyddet kan ju annars glida ner och blotta stötdämparen! Någon som känner till hur det egentligen skall vara?

     

    GTV 916 -95

    #26930
    Rickard Bergh
    Deltagare

    ska inte limmas. det stannar själva om dom är nya där du har kanten på stötdämpar kolven. 

     

    Alfa specialisten / Key Account Manager för Hella Gutmann Solutions- Sweden

    #26931
    Johnny Gejdner
    Deltagare

    Inlägg av Rickard Bergh på 2014-10-23 22:08

    ska inte limmas. det stannar själva om dom är nya där du har kanten på stötdämpar kolven. 

     

    Tack för svar. Brickan ligger mot kanten så det blir ju ingen kant som genomslagsskyddet stannar vid. Visserligen så glider den inte så lätt på stötdämparen men kan ändå glida neråt, därför limmade jag fast den i brickan. Jag har svårt att se att det kan vara till någon nackdel.

    GTV 916 -95

    #26932
    Igino Cazzola
    Deltagare

    Vi som är Räserskadade brukar dra ner genomslagsstoppet i botten. Då kan man, nästa gång man är där och river, se om man har slaglängd så det räcker.

    Jag är fullständigt Räserskadad

    #26933
    Johnny Gejdner
    Deltagare

    Inlägg av Igino Cazzola på 2014-10-24 20:10

    Vi som är Räserskadade brukar dra ner genomslagsstoppet i botten. Då kan man, nästa gång man är där och river, se om man har slaglängd så det räcker.

    Tack, fick andra tankar (räsertankar). Mina genomslagsstopp var gamla och lite trasiga. Beställt nya som jag kommer att montera och då utan lim.

     

    GTV 916 -95

    #26934
    Oscar Persson
    Deltagare

    Inlägg av Igino Cazzola på 2014-10-24 20:10

    Vi som är Räserskadade brukar dra ner genomslagsstoppet i botten. Då kan man, nästa gång man är där och river, se om man har slaglängd så det räcker.

    Vad har ”slaglängd så det räcker” med en 916 bil att göra 

    (Annars köper jag resonemanget som sådant)

    #26935
    Lars Söderman
    Deltagare

    Inlägg av Igino Cazzola på 2014-10-24 20:10

    Vi som är Räserskadade brukar dra ner genomslagsstoppet i botten. Då kan man, nästa gång man är där och river, se om man har slaglängd så det räcker.

    På hojarna sätter vi ett buntband på ena gaffelbenet av samma anledning.

    #26936
    Gert Bergh
    Deltagare

    Man kan ju även säga fjädringsväg om det är lättare att förstå för dom som förknippar slaglängd med annat på bilen.

    // Gert

    #26937
    Lars Söderman
    Deltagare

    Ytterligare en fråga om hur bitarna ska sitta ihop. Det var ju bara skit av mina gummibälgar också, så det var svårt att set när man tog isär.

    Hittade en genomskärningsbild i verkstadshandboken som visar att gummibälgen ska sitta i översta spåret på genomslagsdämparen. Nedtill ska den sitta i den delade plastringen som i sin tur ska sitta under ”hatten” i ovankant på dämparen där kolvstången går in.
    Men brickan jag markerat i bilden finns inte på min bil. Hittar den inte i Eper heller. Ska det var en bricka där?

    Tips, råd eller ännu hellre bilder på hur det ska se ut mottages gärna!

    #26938
    Johnny Gejdner
    Deltagare

    Hej Lars.

    Där skall nog inte finnas någon bricka. Den finns inte på min GTV. Jag klippte ihop en enkel kortfilm som delvis visar när jag byter gummibälgar. –> http://youtu.be/cNzmN2oEDIA

    GTV 916 -95

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.