Genomslagsskydd fram GTV 916 -95
Published by Johnny Gejdner on
- Detta ämne har 9 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 8 mars, 2015 kl. 23:32 av Johnny Gejdner.
-
FörfattareInlägg
-
23 oktober, 2014 kl. 15:23 #26929
Jag har bytt fjäderbenens dammskydden och funderar lite på om genomslagsskyddet skall limmas fast på brickan som sitter ovanför genomslagsskyddet. Jag har limmat fast skyddet på brickan då jag tycker det verkar rimligt. Genomslagsskyddet kan ju annars glida ner och blotta stötdämparen! Någon som känner till hur det egentligen skall vara?
GTV 916 -95
23 oktober, 2014 kl. 22:08 #26930ska inte limmas. det stannar själva om dom är nya där du har kanten på stötdämpar kolven.
Alfa specialisten / Key Account Manager för Hella Gutmann Solutions- Sweden
24 oktober, 2014 kl. 00:41 #26931Inlägg av Rickard Bergh på 2014-10-23 22:08
ska inte limmas. det stannar själva om dom är nya där du har kanten på stötdämpar kolven.
Tack för svar. Brickan ligger mot kanten så det blir ju ingen kant som genomslagsskyddet stannar vid. Visserligen så glider den inte så lätt på stötdämparen men kan ändå glida neråt, därför limmade jag fast den i brickan. Jag har svårt att se att det kan vara till någon nackdel.
GTV 916 -95
24 oktober, 2014 kl. 20:10 #26932Vi som är Räserskadade brukar dra ner genomslagsstoppet i botten. Då kan man, nästa gång man är där och river, se om man har slaglängd så det räcker.
Jag är fullständigt Räserskadad
24 oktober, 2014 kl. 20:42 #26933Inlägg av Igino Cazzola på 2014-10-24 20:10
Vi som är Räserskadade brukar dra ner genomslagsstoppet i botten. Då kan man, nästa gång man är där och river, se om man har slaglängd så det räcker.
Tack, fick andra tankar (räsertankar). Mina genomslagsstopp var gamla och lite trasiga. Beställt nya som jag kommer att montera och då utan lim.
GTV 916 -95
24 oktober, 2014 kl. 21:57 #26934Inlägg av Igino Cazzola på 2014-10-24 20:10
Vi som är Räserskadade brukar dra ner genomslagsstoppet i botten. Då kan man, nästa gång man är där och river, se om man har slaglängd så det räcker.
Vad har “slaglängd så det räcker” med en 916 bil att göra
(Annars köper jag resonemanget som sådant)
24 oktober, 2014 kl. 21:58 #26935Inlägg av Igino Cazzola på 2014-10-24 20:10
Vi som är Räserskadade brukar dra ner genomslagsstoppet i botten. Då kan man, nästa gång man är där och river, se om man har slaglängd så det räcker.
På hojarna sätter vi ett buntband på ena gaffelbenet av samma anledning.
25 oktober, 2014 kl. 10:03 #26936Man kan ju även säga fjädringsväg om det är lättare att förstå för dom som förknippar slaglängd med annat på bilen.
// Gert
8 mars, 2015 kl. 20:30 #26937Ytterligare en fråga om hur bitarna ska sitta ihop. Det var ju bara skit av mina gummibälgar också, så det var svårt att set när man tog isär.
Hittade en genomskärningsbild i verkstadshandboken som visar att gummibälgen ska sitta i översta spåret på genomslagsdämparen. Nedtill ska den sitta i den delade plastringen som i sin tur ska sitta under “hatten” i ovankant på dämparen där kolvstången går in.
Men brickan jag markerat i bilden finns inte på min bil. Hittar den inte i Eper heller. Ska det var en bricka där?Tips, råd eller ännu hellre bilder på hur det ska se ut mottages gärna!
8 mars, 2015 kl. 23:32 #26938Hej Lars.
Där skall nog inte finnas någon bricka. Den finns inte på min GTV. Jag klippte ihop en enkel kortfilm som delvis visar när jag byter gummibälgar. –> http://youtu.be/cNzmN2oEDIA
GTV 916 -95
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.