Giulia 1600 GT junior -75
Published by Roger Forsberg on
- Detta ämne har 91 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 22 juni, 2015 kl. 23:44 av
Roger Forsberg.
-
FörfattareInlägg
-
20 mars, 2014 kl. 07:38 #46925
Sorry, Iginos länk var förstås den du skulle ha. Klurigt att de inte har till 105-serien. Den äldsta bil jag har köpt broms- och kopplingscylinder till är en Alfetta -72.
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
20 mars, 2014 kl. 07:46 #46926Inlägg av Björn Ek på 2014-03-20 07:38
Sorry, Iginos länk var förstås den du skulle ha. Klurigt att de inte har till 105-serien. Den äldsta bil jag har köpt broms- och kopplingscylinder till är en Alfetta -72.
Det är lugnt. Förmodligen skulle väl Spiderdelarna passa på bilen men inte min plånbok, förstår inte hur det kan skilja så mycket i pris inom EU, Tyskland och England har mycket lägre priser.
GTV 916 3.0 24V -97
25 mars, 2014 kl. 10:17 #46927Så vart lite smådelar lackade.
Nu blir det städning och sedan rep av styrbox.
GTV 916 3.0 24V -97
27 mars, 2014 kl. 13:20 #46928Pimpade upp kylaren också, ny färg och nytt lock. Köpte också lite bränsleslang.
GTV 916 3.0 24V -97
31 mars, 2014 kl. 12:05 #46929Har demonterat två Burmanboxar för att få ihop en. Lite tråkigheter hittades på vägen. Sprickor i aluhuset, fula märken på en lagerbana, glapp i utgående axel och ett skevt rattaxelrör. Nya boxen är däremot hel, inget glapp i utgående axel men själva rattaxeln är för lång. Original rattaxel är inlämnad för en avputsning, hoppas det blir bra och rattaxelröret kanske går att rikta lite.
Nu är allt avfettat och ligger och väntar på montering.
GTV 916 3.0 24V -97
31 mars, 2014 kl. 12:07 #46930Det är väl inte så bra att en p-ända ser ut så här.
Får kolla över de andra också, hade inte planerat att byta dem nu
GTV 916 3.0 24V -97
10 april, 2014 kl. 17:33 #46931Någon som har en bättre begagnad p-ände till Bertonen? En av dem som sitter i styrarmen från Burmanboxen. Se bild i inlägget ovan.
GTV 916 3.0 24V -97
10 april, 2014 kl. 17:39 #46932Jag fick ju hem rattaxelröret efter omslipning, tror att det blir bra. Har inte haft orken att ta tag i att sätta ihop grejorna ännu, blev “lite” sjuk, få se vad som händer i helgen.
GTV 916 3.0 24V -97
4 maj, 2014 kl. 12:30 #46933Fick hem ett litet paket, bara byta lite avgasbandage och fixa ihop med resterande avgassystem.
Tack till Jakob.GTV 916 3.0 24V -97
4 maj, 2014 kl. 12:41 #46934Styrboxen på plats. Det var lite kladdigt innan allt var ihop.
GTV 916 3.0 24V -97
22 maj, 2014 kl. 20:28 #46935Lite tråkigt när allt är på plats så läcker det olja från alla skruv. Har fått tömma den på oljan och tvättat rent, tätat med flytande packning. Hoppas det är tätt nu eftersom bruksbilen bråkar och måste upp på lyften. Lär inte få ut bilen i år så det får bli en pallbocksracer.
GTV 916 3.0 24V -97
25 maj, 2014 kl. 18:00 #46936Tätat och återfyllt med olja, inget läckage efter en vecka.
Rivit lite bland kablarna i motorrummet, skulle dra in två kablar för att lättare se vart de kommer ifrån. Hittade fyra andra kablar som inte var så fina.
Beställt mer kabel och startat att planera upp för nya relä och säkringshållare i motorrum.
GTV 916 3.0 24V -97
28 juni, 2014 kl. 22:44 #46937River i växellådan, tycker att synkringarna ser bra ut men tydligen har det skrapat. Upptäckte vid demonteringen att en av växelväljarna förmodligen är lite skev, går verkligen inte att få ut den ena stången och att gaffeln fastnar om man försöker att drar den utmed själva stången, den som sköter om ettan och tvåans växel. Frågan är om det kan göra att det skrapar vid växling?
Rengöring av alla drev, vad ska man använda, brakeclean kanske? kan man skada lagerna då?
GTV 916 3.0 24V -97
26 juli, 2014 kl. 14:45 #46938Bussningen till växellådan ska bytas men hur ska den sitta? Kan inte använda den gamla för att se hur det ska vara, den har kollapsat och i den nya är inte röret centrerat i mitten.
GTV 916 3.0 24V -97
26 juli, 2014 kl. 20:37 #46939Den skall tryckas i så som den ligger på bilden.
Jag är fullständigt Räserskadad
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.