Giulia förlängd garanti??
Published by Christer Andersson on
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 29 juli, 2017 kl. 19:42 av Rickard Bergh.
-
FörfattareInlägg
-
28 juli, 2017 kl. 13:44 #21598
Strax efter mitt nybilsköp så kom det en undersökning om hur jag upplevde mitt köp.
Där fanns det en fråga: Om jag blev informerad av säljaren att förlänga min nybilsgaranti!!??
Är det någon av er som har info om detta, eller tecknat nåt sådant? Kostnad?När jag surfade innan köpet så fanns nån liknande info på moparswedens hemsida, info från 2013. Det var lite diffust om vilka villkor som fortfarande var aktuella, men möjlighet till förlängd garanti från 3 till 5 år verkar finnas kvar. Eller…. ?
Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
28 juli, 2017 kl. 19:32 #21599tror du kan efter registrera detta på verkstaden när du ska serva bilen första gången. även då kan du teckna dig för ett service pkt som du även ska ha blivit tillfrågad om vid köpet eller när dom gör offerten. då ska säljaren fråga om du vill teckna ett service avtal och då ska ni gemensamt gå igenom detta. du ska gå en offert som gäller en viss tid och du kan fundera på detta. tyvärr är det mkt vanligt att detta inte görs. i samband med detta kan du även teckna ett avtal om förlängd garanti på bilen mot att den servas på auktoriserad verkstad. tror servicen är med i det pkt.. ta kontakt med säljarna igen om dom inte gjort detta. det blir om inte jag har fel för mig ett annat pris på det om det tecknas efteråt en tillsammans med köpekontraktet..
jag har gjort alla dessa utbildningarna på fca om just detta förfarandet gällande förlängning av garanti som ett tilllägg och lidant med service pkt du kan teckna..
Alfa specialisten / Key Account Manager för Hella Gutmann Solutions- Sweden
29 juli, 2017 kl. 08:28 #21600Ok. Jag får väl slå en signal till min ÅF eftr semestern och höra vad han säger och kanske även läsa om det omnämns i garantihäftet.
Men om någon tecknat den eller fått direktinfo, skriv gärna en rad om detta.Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
29 juli, 2017 kl. 17:04 #21601Jag fick liknande frågeunderlag efter mitt köp och NEJ, säljaren glömde också erbjuda kontrakt om förlängd garanti mm. Jag har inte valt något tillägg även efter att jag påpekat det för säljaren, dvs att han missat erbjuda mig förlängning. Mitt kontrakt innehåller 3års fri service eller max 4500mil.
Nihat Dizdar
29 juli, 2017 kl. 19:07 #21602Inte fått något erbjudande jag heller. Beställde bilen i mars 2017. Är det skillnad på företagsbilar och privatbilar? Ska man kontakta säljaren och klaga?
Giulia 20 Super
29 juli, 2017 kl. 19:42 #21603ingen skillnad på företag eller privat. inte vad jag minns iallafall.. DOM ska fråga er vid köp. bara på dom.
Alfa specialisten / Key Account Manager för Hella Gutmann Solutions- Sweden
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.