Giulia idag ringde Alfa Sverige

Published by Sören Hedin on

Forum Allmänt Giulia idag ringde Alfa Sverige

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Sören Hedin
    Deltagare

Anmälde mitt intresse för Guilia på hemsidan och idag ringde importören. Ville ge lite info och officiellt kolla om de fick skicka info till mig men jag tror de kollade intresse och till viss del ekonomiska förutsättningar. Tydligen var jag i målgruppen! Man 50 nästan ny bil, tidigare Alfa ägare. Hon frågade hur intresserad jag var och jag svarade med ett intropris a la 4C så är jag riktigt intresserad. Den ska tydligen släppas på riktigt till Frankfurt sen var det lite otydligt men slutet av året verkade inte vara helt otänkbart. Kul att de är på och vill förvalta det här tillfället. 

soren

Nihat Dizdar
      Deltagare

Intressant!

Skall anmäla mitt intresse också. Vad gäller prisbilden så finns uppgifter om instegspris på 28000€ vilket betyder 260000-270000kr för 180hk bensin-versionen. Jag är nyfiken på 250hk versionen vilken då bör hamna kring 330000-350000kr, alltså 7,5 basbelopp. Säljstart skall vara januari-februari 2016. Kan knappt bärga mig. Alla versioner skall visas i Frankfurt enligt info.

Nihat Dizdar

jag har ingen som helst inblick men jag kan inte tänka mig att alfa romeo som genomgår en ompositionering på marknaden släpper en en version av Giulian för 260 kkr samtidigt som en +500 hkr M5killer skall släppas för 95 keuro. Sånt blir svårt att få ihop. Min gissning blir att Giulian knappast hamnar i tjänstebilsområdet. Men fel har man ju haft förr 😉

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Ayhan Dizdar
        Deltagare

Jag har inte sett någon prisbild för QV:n på 95k€ Men däremot 75k€ och då är det inte orimligt att en relativt vass version klassar in inom tjänstebilsribban. Vi får hålla tummarna.

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019

Nihat Dizdar
          Deltagare

Helt rätt, 75 000 Euro är vad man sagt för QV’n vilket skall vara precis under BMW M3 vilket verkar vara måttståcken för Giulia. Det har herr Wester nästan officiellt uttalat sig om i samband med intervjuer om kommande modellprogram med 8 nya modeller. Rimligtvis bör då Giulia kliva in kring 270 000 kr för den “enklaste/svagaste” bensinaren vilket då är strax under motsvarande BMW 3-serie modell.

Nihat Dizdar

Peter Braun
            Deltagare

Tror också att Giulian kommer börja på ca 270kkr. Måste börja där om man skall komma upp i volym. 

Ola Söderpalm
              Deltagare

Kan bara tillägga att jag var nere i Milano  och tittade på Giulian. På museet står en vit QV och jag blev helt betagen. Nu är man ju till viss del “Alfaskadad”, men designen växte ju mer man jag på den, precis som god design skall vara. QV:n är väldigt “spacad” och sannolikt blir de mer sansade versionerna ännu vackrare.

Gabriel Eriksson
                Deltagare

Man kommer att sikta in sig på BMW/Audi m.m. så då kommer såklart priset bli ungefär detsamma för Giulia som för dom. 3-serie/A4 börjar väl runt 280k så räkna med nåt liknande för alfan.

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Ayhan Dizdar
                  Deltagare

Jag läste på en amerikansk bilsite och där talar de om en V6 version utan turbo som en nivå under QV och därefter ett koppel av 4:or. Har någon annan hört/läst om detta? Trodde det bara var 4:or och en 6:a för bensinarna. Vet att topversionen av dieselmodellen är en V6:a och det är den Motori Moderni motorn som det talats om ett tag.

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019

Biörn Bladh
                    Deltagare

Hoppas!!!!  

Vore ju grymt med en “normal” sexa också.  Hoppas!  ..snälla.. 

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.