GIULIA nu beställningsbar!

Published by Nihat Dizdar on

Forum Allmänt GIULIA nu beställningsbar!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Nihat Dizdar
    Deltagare

Nu är GIULIA beställningsbar i Sverige, dock initialt endast dieselversionerna. Hedin bil i Halmstad (tidigare Klasén bil) står på tå för oss. ??

Nihat Dizdar

Pierre Veiret
      Deltagare

Stavningen är det ju världsklass på, vem får sparken för korrekturläsningen?
        Till vänster om bilen 

Thomas Sjölin
        Deltagare

Oh my, vilken dundertabbe. Ingen korrekturläsning på den webbyrån?

Alberto Ferrante
          Deltagare

Tyvärr…….det är så många kallar den 

Hur många tro ni att säger CHIANTI med K i st för “tjanti” efter hundra år?

Alberto

Filip Persson
            Deltagare

Kommer 23 st Giulia till Auto Lounge i Kungsbacka inom inte allt för lång framtid. 18 st diesel både 150 och 180 hk versioner samt 5 st Quadrifoglio till en början. 

Gabriel Eriksson
              Deltagare

Inlägg av Pierre Veiret på 2016-06-09 22:02

Stavningen är det ju världsklass på, vem får sparken för korrekturläsningen?
                Till vänster om bilen 

Så himla oproffsigt men inget förvånar, minns fortfarande mitobroschyren som låg ute i många år på deras hemsida. Knappt “googleöversatt” och rent av pinsam att läsa bitvis. Inte charmigt!

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Peter Svensson
                Deltagare

Inlägg av Filip Persson på 2016-06-11 01:59

Kommer 23 st Giulia till Auto Lounge i Kungsbacka inom inte allt för lång framtid. 18 st diesel både 150 och 180 hk versioner samt 5 st Quadrifoglio till en början. 

23 st!? Det var ingen dålig initial beställning. Men jag fattar inte varför folk fortfarande köper diesel, speciellt inte Alfa-kunder. Själv väntar jag på att 200 hk bensinvarianten skall finnas tillgänglig för provkörning.

Magnus Berg
                  Deltagare

Auto lounge har lovat en storsatsning på Alfa nu i samband med Fiats nysatsning på Alfa. Kul med en mindre aktör som dessutom satsar ordentligt på fiatkoncernens bilar. Speciellt i tider när några få drakar säljer alla bilmärken och Alfa här i Göteborg säljs hos “US center”.  

Filip Persson
                    Deltagare

Bensinaren på 200 hk kommer förhoppningsvis i oktober-november. Däremot vet jag inte riktigt när 280 hk versionen dyker upp

Jaså, inte förrän oktober och 280hk längre fram… Ja då hinner man spara ihop lite mera kapital.
                      Synd bara att ens egen bil sjunker allt mer i värde. En ekvasion som säkert går på ett ut.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Kollat lite om info på Alfas svenska hemsida. Finns dåligt med det där, man blir fortfarande länkad till .com.

Däremot fanns det priser på Auto Lounges sida. Dyrt att Privatleasa en QV…

Magnus Berg
                      Deltagare

Inlägg av Christer Andersson på 2016-06-13 04:02

Kollat lite om info på Alfas svenska hemsida. Finns dåligt med det där, man blir fortfarande länkad till .com.

Däremot fanns det priser på Auto Lounges sida. Dyrt att Privatleasa en QV…

Mycket pengar, men inte så dyrt sett till nybilspriset…tycker jag.

Gustav Holmdahl
                        Deltagare

Riktigt tråkigt att det inte kommer in några bensinare innan hösten. Säger de okt-nov gissar jag efter årsskiftet. Ska beställa ny tjänstebil strax efter årsskiftet så det hade varit kul att kunna ge Alfa en chans. Men då måste det finnas en bensinare att provköra(ej QV).  Jag vägrar åka diesel igen… Längtar verkligen efter att få köra RIKTIG bil igen! Alfa Giulia 200hp bensinare verkar vara möjligt att kunna realisera den drömmen inom kort!

Giulia 20 Super

Jo, man undrar hur de resonerar. Det såldes kanske flest dieslar av sista modellen av 159 samt att många köper diesel idag.
                          De som köper bensinare är kanske få… så då satsar de på det som säljer.

Nihat Dizdar
                          Deltagare

Inlägg av Christer Andersson på 2016-06-13 19:51

Jo, man undrar hur de resonerar. Det såldes kanske flest dieslar av sista modellen av 159 samt att många köper diesel idag.
                            De som köper bensinare är kanske få… så då satsar de på det som säljer.

Faktiskt inte så märkligt när man tänker efter. Skall man växa som man har som målsättning så handlar det om att ta marknadsandelar och då från premiummärkena som mer eller mindre uttalat, vilket vi också diskuterat här. Då är det bara att titta på de 3 stora och deras fördelning av bensinare mot diesel i Sverige;

BMW 3 serie 90% diesel

Audi A4 70% diesel

Mercedes C-klass 70% diesel

Då blir bilden som sagt ganska tydlig, vad vi än tycker. Själv siktar jag också på bensinare men får se om jag väntar till 250/280hk varianterna nu eller om jag nappar på 200hk. Den verkar uppenbarligen väldigt pigg enligt alla tester jag läst.

Nihat Dizdar

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.