Giulia QV går på knock:)
Published by Peter Braun on
- Detta ämne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 8 oktober, 2016 kl. 21:16 av
Magnus Berg.
-
FörfattareInlägg
-
7 oktober, 2016 kl. 19:51 #19427Köpte senaste AMS på deras web då de testade Giulia QV mot BMW M3 competition pack och Mercedes C63 AMG. Giulian fick mycket beröm och vann testet!! Var den bästa vardagsbilen. Förutom att den var bra att köra så var den också bekväm vilket de andra knappast kan sägas vara. Allt var i stort sätt lika bra eller bättre än på tyskarna. De hade lite bättre kvalitetskänsla men Giulian gjorde absolut inte bort sig. Vilken skillnad jämfört med kalle Anka testet av Teknikens Värld. De tyckte lådan var ok men automaten skulle ha gjort bilen bättre enligt dem. Den tappade lite när det kom till bankörning då den är lite mjukare och förlorade på att de andra hade dubbelkopplingslåda eller automat. Det blir lite långa steg mellan växlingarna och lådan blir inte lika tät då den bara har 6 växlar jämfört med automatens 8. Trotts detta så var den bara 0,1s långsammare än de 2 andra jämnsnabba på banan. Får då även poängtera att de två andra hade extra sportpaket.Giulian var den bästa allroundbilen och trots detta ytterst nära de andra på bana. Jag blev verkligen glad när jag läste detta. Kul att en svensk tidning lyfter upp bilen och inte kör med massa löjliga uttryck som “vi får se hur den håller om några år” mm. Ni borde absolut köpa detta nummer och njuta!7 oktober, 2016 kl. 20:35 #19428
Håller med till viss del, men tyskarna har en lång tradition av att göra bra bilar i synnerhet MB. Syna en Merca i detalj och du blir förvånad.
Däremot så försvann ju Teknikens Världs känsla för bilar under decennieskiftet 1979 – 1980 efter det handlade det bara om att bilar skulle vara praktiska. Så om dom nu har några synpunkter på Giulian, negativa eller positiva så har i alla fall jag svårt att lägga någon vikt vid deras värdering.
7 oktober, 2016 kl. 21:33 #19429Visst gör tyskarna bra bilar. Men nu vann faktiskt Giulian testet! Varför inte glädjas över det? Stämmer att kvalitetskänslan i vred var snäppet bättre i MB och BMW. Giulian hade lite barnsjukdommar, men vi får hoppas att de rättar till det.
8 oktober, 2016 kl. 15:02 #19430Trevligt reportage med lite mer känsla och entusiasm än rena fakta. Bra av generalagenten att snabbt lägga upp testet för allmän läsning
https://drive.google.com/file/d/0B5Fwvy_l6c7xb1VRODd2aTI2MUU/view
GTV6 GP - 87 / Giulietta Veloce - 16
8 oktober, 2016 kl. 19:05 #19431Mycket glädjande läsning!
Jag kan inte låta bli att leka med tanken fast den nästan gör ont: Tänk om de ville bygga en coupéversion av Giulian, en ny “Brera” (fast den skulle säkert heta något annat). DET skulle skapa viss oro i privatekonomin…
8 oktober, 2016 kl. 19:07 #19432Tack för länken Lars! =)
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
8 oktober, 2016 kl. 21:16 #19433Inlägg av Jacob Wolving på 2016-10-08 19:05
Mycket glädjande läsning!
Jag kan inte låta bli att leka med tanken fast den nästan gör ont: Tänk om de ville bygga en coupéversion av Giulian, en ny “Brera” (fast den skulle säkert heta något annat). DET skulle skapa viss oro i privatekonomin…
Det finns med i produktplanen så din oro kan komma att bli verklig
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.