Giulia Spider 2L på rullande landsvägen!

Published by Fredric Gustafsson on

Forum Teknik Giulia Spider 2L på rullande landsvägen!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare

Min hotrod Giulia gick inte riktigt som den skulle så en tur till Christos på Autokinito gjordes igår. Efter fem timmars justerande av allehanda saker som tändning, munstycken, emulsionsrör mm mm så går nu bilen som ett skott! 151hk vid 6100rpm. Mycket bra investering tycker jag. Fantastiskt mycket roligare att köra en bil som går perfekt än en som rycker lite och tvekar osv.

Körde 200blås på vägen hem med taket nere! Mätaren stod rakt ner 2 cm nedanför sista markeringen :-). jag har en Giulietta bakaxel som har en högre utväxling än original så 200km är inte så utopiskt som det låter, trots det så varvar den lätt ut på 5:an!

Benny Steen
    Deltagare

är det gjort något annat på motorn , kammar, kolvar ?

du menar väl 151 hk beräknat på motorn?   inte på drivhjulen , det vore annars utomjordiskt  bra !

Johan Stenlund
    Deltagare

Du, det var en riktig skönhet! Kul med lite smyg pulver också!

Yes, det stämmer, 151 hk i motorn. Det sitter weber 40 mm, högkompkolvar, trimkammar med 12mm lyft och 290 och 280 duration. Extraktorgrenrör. Hela motorn är nybyggd med nya delar rakt igenom. Om man vill ha körglädje så är det här ett mycket bra sätt. Med 155 däck så har man inte så mycket fäste vilket är väldigt kul. Bra med pulver i kombination med Classic Alfas väghållningskit är super kul! Åker man i en rondell så är det bara att sträcka lite på stortån så kan man få den att sladda om man vill. Poängen är ju att det är jättekul utan att man behöver köra så väldigt fort. Tar man en modern prestandabil så är det inte kul alls under 200km/h då man inte upplever farten. I 200  i den här kan jag lova att man gör det! Då bilen väger runt 900kg blir fartkänslan väldigt bra. Sen får man såklart köra med förstånd. Drivlinan är ju original i övrigt och från början var ju det här en 1300cc bil med 65 hästar så det blir inga burnouts eller fullgaskörningar på ettan. Det bästa med att optimera motorn enl ovan är ju att den nu går helt vibrationsfritt och perfekt även när man glidarkör.

Här kommer några filmer

https://www.youtube.com/watch?v=f40yCdlVF

Thomas Sjölin
    Deltagare

Inlägg av Fredric gustafsson på 2015-04-28 21:29

Här kommer några filmer

https://www.youtube.com/watch?v=f40yCdlVF

Finns inte enligt youtube…

Thomas Sjölin
    Deltagare

Fungerade mycket bättre.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.