Giulia till leasing.

Published by Nusret Ljevo on

Forum Allmänt Giulia till leasing.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Nusret Ljevo
    Deltagare

Hej alfisti.Jag funderar på att leasa alfa giulia för 2999kr per månad 4500mil.Vet ni om försäkring ingår vid privat leasing och vad tycker ni själva är det lönsamare än att köpa giulia istället?

Magnus Berg
      Deltagare

Nej försäkring ingår inte. Det hade blivit väldigt svårt för dem att ha försäkringen inbakad eftersom priset varierar så mycket beroende på vem som ska leasa bilen. 

Tar för givet att det är Auto Lounge du kikat på. 2999kr/mån är ju inte mycket men då är det den absolut enklaste Giulian man kan tänka sig med den minsta dieseln på 150hk. Dessutom tillkommer det 399kr om du vill att vinterdäck och service ska ingå. De har säkert ett antal såna lagerbilar de behöver bli av med. Kolla med dem vad samma bil skulle kosta i ett rent köp, går säkert att få en bra deal. Köpa cash brukar alltid vara billigast i längden. 

Michael Elofsson
        Deltagare

Det är ju också skattade pengar som du betalar privatleasing med. Så om du har företag så är det billigare att leasa därigenom. Om du köper bil och har billån får man väl göra ränteavdrag för billånet?

Andreas Fransson
          Deltagare

Jag tycker att dealen hos Auto-lounge är bra. Fördelar som jag ser det är att man slipper binda upp kapital och finansbolaget tar risken för andrahandsvärdet. Bara att tuta och köra och lämna tillbaka. Det är förstås helt omöjligt att veta i förväg om man gjort en hyfsad affär rent ekonomiskt… Den som lever får se 

Giulia 22d 150

Magnus Berg
            Deltagare

Helt sant. Andrahandsvärdet på en dieselbil om tre år är säkert inte det bästa…är det dessutom en Alfa med diesel så blir det knappast bättre. 

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.