Giulia, tips och tricks.

Published by Christer Andersson on

Forum Allmänt Giulia, tips och tricks.

Visar 6 inlägg - 451 till 456 (av 456 totalt)
  • Författare
    Johan Brorsson
    Deltagare

Hej Rickard och tack för välkomnandet. Jag om är lite frustrerade på verkstaden eftersom byte av leverantör drabbat flera märken. Som han sa ”du ska vara glad att du kan köra bilen. Vi har kunder där bilen har stått i 5 månader pga av reservdelsbrist”

Vad gäller knarret så uteslöt dom själva det som du beskriver vid fullt utslag. Det var deras första förklaring men efter att ha testat den själva så kom dom fram till det här. Knarret kommer direkt när jag vrider på ratten och låter lite som en dåligt smörjd bussning. Det funkar som vanligt men eftersom det går på garantin så får dom gärna byta.
    Tack för tips om verkstäder och att du erbjöd dina egna tjänster.
    Det jag behöver kolla upp nu är att jag tappar däcktryck på höger bakdäck. Kanske en trasig ventil. Däcktryckskontrollen har jag givit upp. Det är alltid ett hjul som ger utslag oavsett hur mycket jag fyllt på. Snart dags för sommardäck och då rättar det till sig.

Jonas Thorngren
    Deltagare

Däckverkstan satte på nya vinterhjul med TPMS inför säsongen och sensorerna reggade sig själva när jag kört några minuter.

Fråga om verkstäder på västkusten: Har en Giulia 2020 så det är garanti ett tag framåt, därav har jag hänvisats till ÅF i Landvetter, men det är lite off för mig. Föredrar mellan Uddevalla och Göteborg men inte mycket att välja på där. Erfarenheter hos er på kusten?

Hej, blev just medlem igen efter några års frånvaro.

Har tidigare haft en 164, 159SW men för ett tag sedan slog jag till på en begagnad Giulia. Så nu tyckte jag att det var dags att vara med i detta trevlig gäng igen.

Hoppas på några träffar nu framöver i år.

Väl mött. /Björn

Magnus Holm
    Deltagare

Hej

Ursäkta, skrev i fel tråd och det verkar som man inte kan ta bort sitt inlägg så det får bli såhär…

Anders Wigenstam
    Deltagare

Hej. Alldeles ny medlem här. Har inte ens fått min Alfa än.

Jag funderade lite över problemen som uppstår vid mycket kortkörningar och låg batterispänning. Är det någon här som provat montera in en underhållsladdare i bilen kopplad till motor/kypevärmar system? Här uppe i norr (Umeå) monterar Ford exempelvis det standard i alla nya bilar med “vinterpaketet”. Då har man ju alltid fulladdat så länge man använder motorvärmaren.

Jag kommer i alla fall att fråga när det blir dags för leverans om det går att få inmonterat direkt.

//Anders

Jag monterade en Defaladdare nu i vinter på min -17 Giulia. Haft lite strömproblem iom att den inte körs så mycket och mestadels korta sträckor då jag slutat jobbpendla. Var rätt enkelt att montera. Hade först tänkt sätta pluskabeln till uttaget för starthjälp men skulle fått riva rätt mycket. Blev ist pluspolen i säkringsboxen som jag kopplat ljusrampen till. Den är gemensam med uttaget för starthjälpen.

Det fungerar mycket bra. Brukar köra mvärmaren normalt, typ några timmar innan start och den laddtiden verkar räcka. Köpte den mindre laddaren, fanns 5A & 10A. Start & Stopp kickar in betydligt oftare numera, ett tecken på att batteriet mår bättre. Så är nog en klok invstering om behovet finns, speciellt i norra landsänden, Lycksele. 😁

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 6 inlägg - 451 till 456 (av 456 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.