Giulia, välja fälgar, passar från?

Published by Christer Andersson on

Forum Allmänt Giulia, välja fälgar, passar från?

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare

Jag pratade om TMPS när jag snackade fälgar med min däckssnubbe.

Runt 2 000 skulle det gå loss på och då har de utrustning för att “programmera” dem så de matchar bilen. (Hur det nu går till)

Snygga fälgar, Gustav. Tror de jag är sugna på kommer från samma säljare på Ebay.

Vad beställde du för modell och utrustning? Bensin eller diesel?

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Gustav Holmdahl
    Deltagare

Original fälgar från Italien verkar klart mest prisvärt just nu. 6000kr plus 800kr i frakt för org 17″ lutar det åt.

Det blev en röd 2,0 bensin. Bi-xenon, förarassistanspaket, sportpaket, paddlar och lite jox. Gick på håret att skohorna in strax över 7,5 basbelopp efter offensivt prutande. Hade gärna beställt mer utrustning, men det sticker iväg pengar snabbt. Nu blev det det mest nödvändiga, och någon enstaka lyxpryl. Giulian är inte billig. Men så får man världens bästa automatlåda, kolfiberkardan mm 

Ska fixa dragkrok och vinterhjul i efterhand. Leverans i början av juni förhoppningsvis.

Giulia 20 Super

Nihat Dizdar
      Deltagare

Inlägg av Gustav Holmdahl på 2017-03-24 16:16

Original fälgar från Italien verkar klart mest prisvärt just nu. 6000kr plus 800kr i frakt för org 17″ lutar det åt.

Det blev en röd 2,0 bensin. Bi-xenon, förarassistanspaket, sportpaket, paddlar och lite jox. Gick på håret att skohorna in strax över 7,5 basbelopp efter offensivt prutande. Hade gärna beställt mer utrustning, men det sticker iväg pengar snabbt. Nu blev det det mest nödvändiga, och någon enstaka lyxpryl. Giulian är inte billig. Men så får man världens bästa automatlåda, kolfiberkardan mm 

Ska fixa dragkrok och vinterhjul i efterhand. Leverans i början av juni förhoppningsvis.

Stort grattis Gustav till bilvalet! Förstår om du knappt kan bärga dig nu när våren börjar göra sig påmind. ?

Vad gäller däcktrycksindikatorn i bilen så blinkar den bara en kort stund för att sen lysa med fast sken. Har själv inga givare på vinterpuckarna och tänker inte längre på indikatorn.

Nu är vi ju faktiskt en hel del klubbmedlemmar som köpt/beställt Giulia, skulle gissa närmare 20st. ?

Nihat Dizdar

Bruno Barbieri
        Deltagare

Afton alla

Ska vi summera detta lite…nu när vi vet. Har själv en Veloce och det var nära att jag köpte 17 tummare till vintern som SKULLE passa.

Det blev efter massa letande och till slut 18 tums (via ABS Wheels) ff a pga att fälgen måste ha ett djup utåt för att inte oket skall slå i (dvs inte diametern direkt såvitt vi kunde prova).

Dock kör jag på samma fälgbredd fram och bak, med 225-däck till skillnad från sommarfälgarna som är bredare bak.

Vad har ni för fälgar?

Med vänlig hälsning Bruno

bättre sent än aldrig

Bruno Barbieri
          Deltagare

Afton alla

Ska vi summera detta lite…nu när vi vet. Har själv en Veloce och det var nära att jag köpte 17 tummare till vintern som SKULLE passa.

Det blev efter massa letande och till slut 18 tums (via ABS Wheels) ff a pga att fälgen måste ha ett djup utåt för att inte oket skall slå i (dvs inte diametern direkt såvitt vi kunde prova).

Dock kör jag på samma fälgbredd fram och bak, med 225-däck till skillnad från sommarfälgarna som är bredare bak.

Vad har ni för fälgar?

Med vänlig hälsning Bruno

bättre sent än aldrig

Gustav Holmdahl
            Deltagare

MSW 77 i 17″ på min Giulia Super. Samma ET, bredd, navhål mm som original. Alltså inga spacers, navringar eller annat krångel.

Enda “felet” med dem är att de samlar väldigt mycket skit på fälgbanan vilket ger obalans efter några hundra mil. Man måste spola rent dem med högtryck med jämna mellanrum för att bli av med problemet. Och ja, de är vaxade…

Mina är dessutom försedda med TPMS. Inga blinkande felmeddelanden. Behövdes inte kodas in, det var redan gjort när de levererades.

Giulia 20 Super

Thomas Öhlén
              Deltagare

Köpte också via ABSwheels, det blev även där 18″ – Nitro Spyder (silver)

Giulia Veloce - AlfaRed - 19" - Glastak

Bruno Barbieri
                Deltagare

Tack för återkopplingen.

MSW har jag kanske sett på en bil i Vasastan-din kanske? En Super.

Fälgarna jag köpte påminner om de från ABS, men har lite svart på sig också.

Frågan hänger för mig i luften gen är det olika bromok…på Supaer och Veloce…

bättre sent än aldrig

Gustav Holmdahl
                  Deltagare

Om du menar Vasastaden i Göteborg så kan det varit jag 😉 Men ser att du bor i Stockholm så mest troligt någon annan.

En röd Giulia Super 2,0 med brun/svart inredning.

Giulia 20 Super

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.