Giulia, välja options samt motorer andra marknader? *BESTÄLLD*

Published by Christer Andersson on

Forum Allmänt Giulia, välja options samt motorer andra marknader? *BESTÄLLD*

Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 283 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #20331
    Michael Wolde
    Deltagare

      Allvarligt .. Beställde en Giulia på Hedin i Göteborg 4/9 – fortfarande ingen bil. Ingen information, säljaren är en vänlig ung själ, en har inte en susning, han jagar och får det en kryptiska svaret efter det andra.. Inget kan säga var bilen befinner sig och när den kommer att levereras. Är det Hedin Göteborg som inte får till det eller är det någon son har en aning om var problemet ligger? Är det FCA som inte får till det eller ??? Frågorna är många. Tyvärr ligger Hedin lite taskigt till på min julklappslista just nu .

      #20332

      Det låter precis som när jag beställde min i början på detta år. Läs tidigare i denna tråd. Beställde i början på mars fick info om när den var färdig på fabriken och sedan började väntan….

      Min åf hade väldigt dålig koll och ingen info alls när den skulle anlända. Plötsligt xx veckor senare stod den där…

      Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

      #20333
      Håkan Petersson
      Deltagare

        Bara be dem kolla med FCA i Stockholm, de vet exakt var bilen är.
        När min var på väg så fick jag info om , när den var på bandet, klar, i hamnen, när den skeppades, på vilken båt, när den kom till Vallhamn….

        #20334
        Michael Wolde
        Deltagare

          Tack skall ni ha – det här antyder att det är Hedin i Gbg som inte får ihop det… Trist i alla fulla fall, skall man in i någon form av premiumsegment bör man få till det här bättre. (Hoppas nu att det är någon från FCA Sverige som ser detta och fattar poängen… Har i alla fall bett att få bilen inslagen. 

           

          #20335
          Nihat Dizdar
          Deltagare

            Handlade själv från Hedin bil i Halmstad Flygstaden (tidigare Klasén bil) och fick fullständig fortlöpande info om status på leveransen. Fick dessutom bilen 1,5 vecka fore estimerad leveranstid. Det rörde sig dessutom om en personligt specad bil.

            Vad säger detta då? Jag är ganska övertygad om att detta inte har med Hedin bil att göra utan snarare kommunikationen inom FCA (Sverige – Italien). Det finns ju som jag ser det inget incitement till att någon avsiktligt inte vill ge ifrån sig information. Alla handlare inom Hedin bil har väl rimligen samma verktyg och kanaler att hantera information kring detta ämne. Rätta mig gärna om jag har fel!

            Jag har själv haft en hel del kontakt med kundtjänst hos FCA Sverige och de har alltid hanterat mina ärenden på ett väldigt bra och korrekt sett, däremot har det lyst igenom att kommunikationen och hanterandet av ärenden inom FCA har en tydlig förbättringspotential.

            Går man dessutom i väntans tider så förstår jag fullständigt att det känns det som en olidligt lång väntan. Var lugn, det blir en magisk tid med Giulia! Den är helt enkelt underbar. Absolut min bästa bil och bland de klart roligaste!

            Nihat Dizdar

            #20336
            Michael Wolde
            Deltagare

              Tack Nihar, det som gör mig fundersam är att det finns så olika upplevelser- Vissa – som du får allt som det skall vara – andra som jag undrar vad som för problemet. Säljaren har visat de kryptiska meddelanden han fått i sin ände men det hjälper liksom inte. Eftersom min gamla bil blivit påkörd har jag (läs företaget) dragits med hyrbil till en kostnad av mellan 15 och 18 000 SEK/månad eftersom jag kör en del i tjänsten. Blir svårt att motivera användandet av Hedin eller köp av Alfa Romeo efter den insatsen.. Att jag inte kan ge ett rakt svar på frågan om hur länge detta skall pågå gör inte de som håller i penningpåsen gladare. Nästa gång antar jag att det blir frågan om att glömma personliga specifikationer -utan ta vad som finns på hyllan. Trist i ett företagsperspektiv – att jag kommer att bli glad av en ny Giulia är en annan fråga.  

              #20337
              Nihat Dizdar
              Deltagare

                Inlägg av Michael Wolde på 2017-12-17 21:09

                Tack Nihar, det som gör mig fundersam är att det finns så olika upplevelser- Vissa – som du får allt som det skall vara – andra som jag undrar vad som för problemet. Säljaren har visat de kryptiska meddelanden han fått i sin ände men det hjälper liksom inte. Eftersom min gamla bil blivit påkörd har jag (läs företaget) dragits med hyrbil till en kostnad av mellan 15 och 18 000 SEK/månad eftersom jag kör en del i tjänsten. Blir svårt att motivera användandet av Hedin eller köp av Alfa Romeo efter den insatsen.. Att jag inte kan ge ett rakt svar på frågan om hur länge detta skall pågå gör inte de som håller i penningpåsen gladare. Nästa gång antar jag att det blir frågan om att glömma personliga specifikationer -utan ta vad som finns på hyllan. Trist i ett företagsperspektiv – att jag kommer att bli glad av en ny Giulia är en annan fråga.  

                Ja det var ju lite annat läge…..men om det är du som blivit påkörd är det väl rimligen motpartens försäkringsbolag som får stå för hyrbilskostnaden?

                Nihat Dizdar

                #20338
                Gabriel Eriksson
                Deltagare

                  287 st Giulia registrerade 2017 enligt bilsweden. Måste säga att jag har förväntat mig mycket mer än så. Eftersom jag inte lyckas finna nån aktuell lista på återförsäljare på hemsidan så vet jag inte hur många det finns i dagsläget. 15-20 st? Mer? Man har antagligen inte lyckats att snitta mer än 1-2 bil/månaden per återförsäljare. Nog måste det gå att göra ett bättre arbete än så med försäljningen… Som jämförelse kan det nämnas att det reggades 4644 st BMW 3-serie.

                  Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

                  #20339
                  Claes Johnsen
                  Deltagare

                    Fråga: 

                    Ni som har köpt/beställt ny Giulia helt privatköp, hur går det att förhandla priset jmf med det nominella priset?

                    #20340
                    Thomas Bodén
                    Deltagare

                      Imho är det massor av rabatt på lagerbilar… fabriksbeställningar är lagom intressant för handlarna

                      156 GTA Sportwagon

                      #20341
                      Claes Johnsen
                      Deltagare

                        jag vet, men undrar fortfarande just det jag frågade om.

                        Hur har ni som köpt(beställning) privat kunnat få ner priset?

                        #20342

                        Idag så blev Giulian vårstädad…
                        Öppnade motorhuven för en tvätt ( länge sedan sist jag titta där). Då var det fullt med smuts och grus
                        vid vänster stötdämpartorn. En gummitätning i hjulhuset saknades så det var helt öppet.
                        Har mailat verkstan att de fixar fram en ny till inplanerade servicen till midsommar.
                        Kanske nåt för er att kolla, om den sitter ordentligt på plats.

                        Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

                        #20343
                        Thomas Sjölin
                        Deltagare

                          Kör du så hårt att saker lossnar?

                          #20344

                          Kanske det…
                          Eller så har det packat snö där som pressat lös den / frusit till is. Eller nån större sten som följt med däcket runt å studsat.
                          Lite konstigt iaf att det inte sitter nån form av innerskärm där. Har inte kikat hur det ser ut egentligen därinne.
                          Jag har lagt in en tjock gummiduk där nu i väntan på “reservdelen”.

                          Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

                          #20345

                          5 dagar kvar tills första servicen.
                          Har just mailat dem om att den sätter felkod någon gång ( Typ 3 ggr/år) när bagageluckan stängs.
                          Inte hårt, men kanske liiite onödigt hårt. Larmar för V-yttre bakljus samt FCW lägger av. En omstart & allt försvinner.
                          Säkert nån glappkontakt därbak.

                          Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

                        Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 283 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.