Giulia, välja options samt motorer andra marknader? *BESTÄLLD*
Published by Christer Andersson on
- Detta ämne har 282 svar, 34 deltagare, och uppdaterades senast 1 december, 2019 kl. 08:27 av
Christer Andersson.
-
FörfattareInlägg
-
12 februari, 2017 kl. 09:03 #20106
Någon som har kläm på de olika alternativen då det gäller färger på inredningen?
Jag skrev i mitt första inlägg, röda paneler = helröda skinnstolar.
Idag såg jag en på blocket med röda paneler & röd/svarta skinn/tygstolar.
Finns det “färdiga configs” eller kan man kombinera paneler, stolar, tyg-skinn-färg som man själv vill?
Ni som beställt era bilar kan väl detta?Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
12 februari, 2017 kl. 10:18 #20107Inlägg av Christer Andersson på 2017-02-12 09:03
Någon som har kläm på de olika alternativen då det gäller färger på inredningen?Jag skrev i mitt första inlägg, röda paneler = helröda skinnstolar.
Idag såg jag en på blocket med röda paneler & röd/svarta skinn/tygstolar.
Finns det “färdiga configs” eller kan man kombinera paneler, stolar, tyg-skinn-färg som man själv vill?
Ni som beställt era bilar kan väl detta?Gå in på alfaromeo.se och titta i broschyrer så finner du vilka kombinationer man kan välja för de olika Giulia-versionerna.
Nihat Dizdar
12 februari, 2017 kl. 14:16 #20108Tackar… Där fanns rätt mycket info, men kanske inte alla svar på kombinationsmöjligheter.
Inga separata val på färg på instrumentbrädor, vad jag kunde se.
Jag får utreda vidare om det blir aktuellt att beställa, eller så får jag acceptera alternativen som finns i bilhallarna då…Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
12 februari, 2017 kl. 16:18 #20109Hej Christer,
Svaret är NEJ, man kan inte välja hur man vill. Det finns grund-konfigureringar man får välja mellan baserat på vilken bilkonfigurering(bas/Super/Veloce) du valt samt vilken exteriörfärg du valt. Detta kan se lite olika ut beroende på marknad. Vissa exteriörkulörer tillåter väldigt många valmöjligheter medan andra är starkt begränsade.
Jag och brorsan (Nihat) beställde två identiska bilar så när som på exteriörkulör. Han valde en Monte Carlo Blue och jag Monza Red. Då våra bilar var med Super spec så kunde vi välja tvådelad färgsättning på instrumentbrädan. Men då jag valt Monza Red så begränsar det valmöjligheterna starkt. Tex. så kunde jag inte få tvådelad färgsättning på instrumentbrädan. Jag kunde heller inte välja Tabacco (brun) färgen på stolar. Jag kunde bara välja svart och grått i olika toner. Detta är valmöjligheter som AR satt upp av någon anledning. Antar att det är estetiska begränsningar de gjort. Du får gå in och kolla på listorna som brorsan påpekade eller gå in på tex den tyska konfiguratorn. Lycka till!
Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019
22 februari, 2017 kl. 09:36 #20110Åkte ner till den nyöppnade försäljaren i närområdet igår för att se och uppleva nya Giulian “Live”.
Jag vill påstå att jag blev inte besviken och när jag landat hemma föll allt på plats. Vill ha!!
Hursomhelst, jag hade förberett en “config-lista” på vad jag vill ha i min nya bil och handlaren skulle återkomma om värdering av min 159. Så nu har jag något att fundera över.
Jag passade också på att provköra deras Veloce diesel. Det blev inte så lång sväng, men jag tyckte min 159Tbi kändes kraftfullare? Men man blir kanske lurad av automaten, att det är en ny bil och vredet stod på “N”… Den är väl jämförbar i storleken med 159, men Giulian kändes liten och nätt i reaktionerna.
Bagageutrymmet…Det verkar ha krympt på höjden? Såg inte alls stort ut, men nu fraktar jag inga skrymmande prylar, då tar jag Fiaten…
Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
22 februari, 2017 kl. 13:55 #20111Inlägg av Christer Andersson på 2017-02-22 09:36
Åkte ner till den nyöppnade försäljaren i närområdet igår för att se och uppleva nya Giulian “Live”.
Jag vill påstå att jag blev inte besviken och när jag landat hemma föll allt på plats. Vill ha!!
Hursomhelst, jag hade förberett en “config-lista” på vad jag vill ha i min nya bil och handlaren skulle återkomma om värdering av min 159. Så nu har jag något att fundera över.Jag passade också på att provköra deras Veloce diesel. Det blev inte så lång sväng, men jag tyckte min 159Tbi kändes kraftfullare? Men man blir kanske lurad av automaten, att det är en ny bil och vredet stod på “N”… Den är väl jämförbar i storleken med 159, men Giulian kändes liten och nätt i reaktionerna.
Bagageutrymmet…Det verkar ha krympt på höjden? Såg inte alls stort ut, men nu fraktar jag inga skrymmande prylar, då tar jag Fiaten…Har de satt på rätt däck på den där? De ser fjuttigt små ut och fyller inte ens nästan upp hjulhusen. I övrigt är det en riktigt vacker bil!
Ja, den är mindre än 159, det känns så i alla fall. Inget som stör mig dock. MAn får väl slänga på takboxen eller fälla sätet när man ska ha med stora grejer.
Giulia 20 Super
22 februari, 2017 kl. 14:26 #20112Ser i annonsen att vinterhjulen som sitter på är 17-tummare. Följer med sommarhjul 18″. Men du har rätt, de såg små ut. Läste nånstans att AWD var ev. ngt högre än övriga i fjädringen. 2cm?? Påverkar också utseendet.
22 februari, 2017 kl. 15:36 #20113Giulia är avsevärt större än 159 i innerutrymmen, speciellt i baksätet och även i bredden.
Bagaget tar 480 liter vilket också är mer än vad 159 tar. Har för mig att den ligger på 430 för sedanen och mindre för SW. Visst, öppningen i bagaget är lite lågt men bra djup.
Proportionerna är bättre i Giulia varför den ser lite nättare ut, jämför med hjulens position så ser ni att överhängen är betydligt större på 159. Giulia är väldigt bred när man jämför med konkurrenterna.
Nihat Dizdar
22 februari, 2017 kl. 18:54 #20114Kan det stämma? Jag skjutsar rätt stora killar till jobbet ibland och det är trångt med 3 i baksätet.
Därför kollade jag lite extra på baksätet. Mätte bredden, 136cm på både Giulia & 159.
Takhöjden i Giulian kändes också ngt lägre än i min nuvarande. 188cm lång. ?
Så de är nog rätt så lika, antar jag.Såg en video på Youtube och där sas också att Giulian skulle vara ngt större inuti. Låter bra…
25 februari, 2017 kl. 13:38 #20115Vad tycker ni om denna kombo?
Sambon säger njaaa och själv vill jag ha. Är det nåt man blir trött på och blir bilen svårsåld i framtiden?
Lånat några bilder från blocket då “min bil” inte verkar finnas… blir att beställa/bygga ihop en.
25 februari, 2017 kl. 13:38 #20116Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
25 februari, 2017 kl. 13:39 #20117Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
25 februari, 2017 kl. 13:39 #20118Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
25 februari, 2017 kl. 16:20 #20119Svart är snyggt och trevligt men man får tvätta så ofta då.
25 februari, 2017 kl. 17:43 #20120Jag tycker att Giulia passar väldigt bra i svart, däremot gillar jag inte den röda inredningen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.