Giulia Veloce med drag(krok)
Published by Dan-Erik Hansson on
- Detta ämne har 32 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 12 juni, 2018 kl. 09:05 av
Gustav Holmdahl.
-
FörfattareInlägg
-
24 september, 2017 kl. 22:22 #21516
Recept för dragkrokstäcklucka enligt Bilvalet i Enköping:
1. Köp en Westfaliakrok
2. Köp en täcklucka till Giulia/Super
3. Köp en extra diffusor till Veloce
4. Montera krokhållare och elsats
5. Såga upp hål i diffusor 1 enligt Westfalias anvisning
6. Modda täckluckan så att den kan täcka hålet.
7. Såga av en diffusorfena på diffusor 2 och montera på täckluckan
8. Tuta och kör.24 september, 2017 kl. 22:25 #21517Lite fler bilder
25 september, 2017 kl. 13:42 #21518Väldigt diskret! Hög tid att jag får monterat min krok på Supern…
Giulia 20 Super
25 september, 2017 kl. 16:53 #21519Instämmer med Gustav. Även om plastarbetet inte ser fabriks-gjutet så känns det som en vettig och snygg lösning. Fick du reda på vad en ny diffusor kostade?
När Alfa lyckas få till orginalkåpan så bör det bara vara att byta om man inte är nöjd?Jag hoppas på leverans av min Veloce i November, så förhoppningsvis har Italien lyckats få fram en original kåpa tills dess.
25 september, 2017 kl. 20:46 #21520Jag är väldigt nöjd med hur det ser ut!
Visst skulle det gått att få ännu bättre men med tanke på att man måste under bilen för att se det så är det OK. Kostnaden för diffusor, lucka och och extrajobb har jag inte en aning om vad det blev.Att det skulle finnas en Velocelucka i november kan man ju alltid hoppas på. Hoppas inte för mycket bara.
25 september, 2017 kl. 21:07 #21521Den mycket intressanta frågan hur den funkar som dragbil har ännu inte besvarats?
25 september, 2017 kl. 22:06 #21522Är det inte en oskriven regel att när man betalar för en dyr dragkrok så har man plötsligt ingen nytta av den?
27 september, 2017 kl. 07:08 #21523Inlägg av Stefan Atterhall på 2017-09-25 21:07
Den mycket intressanta frågan hur den funkar som dragbil har ännu inte besvarats?
Ha ha, nice try Stefan. Doloreos ska i sinom tid få dra en släpvagn med #4 på.
17 november, 2017 kl. 16:57 #21524Nu kan jag få bjuda på hur alfas original täcklock ser ut för dragkroken, samt även en bild på Defa kontakten i grillen.
Trevlig helg!17 november, 2017 kl. 20:22 #21525Ser att de monterat motorvärmaruttaget exakt som på min bil. Enligt nån anvisning? Jag hade gärna haft det på vänster sida (Förarsidan) för att slippa gå runt & plugga in kabeln. ?
Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
17 november, 2017 kl. 21:11 #21526Inlägg av Christer Andersson på 2017-11-17 20:22
Ser att de monterat motorvärmaruttaget exakt som på min bil. Enligt nån anvisning? Jag hade gärna haft det på vänster sida (Förarsidan) för att slippa gå runt & plugga in kabeln. ?Går väl flytta på bara det finns tillräckligt med kabel.
17 november, 2017 kl. 22:48 #21527Jag fick guida verkstadsteknikern på telefon så de satt uttaget i grillen. Fick känslan att dom ville borra i fronten, och jag önskade att det blev på passagerarsidan då jag har stolpen ute likt en fickparkering på höger sida vägen. Men ja de borde nog gå att flytta på den utan problem.
20 november, 2017 kl. 16:06 #21528Ni som fått drag monterat. Känner era bilar av släpvagnskontakten och dödar backsensorerna? Min gör det inte, ruggigt irriterande. Har original(Westfalia) drag på min monterat av auktoriserad verkstad.
Giulia 20 Super
20 november, 2017 kl. 20:48 #21529Jodå, det piper friskt. Har inte jagat om det korrekt eller ej.
20 november, 2017 kl. 21:33 #21530Enligt manualen ska backsensorerna deaktiveras. Har inte haft anledning att använda min dragkrok än så vet inte om det funkar eller inte.
Går det så går det...
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.