Giuliakulör

Published by Håkan Johansson on

Forum Allmänt Giuliakulör

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Håkan Johansson
    Deltagare

Ä det någon här som har eller har sett en giulia med nyansen vesuvio grey?

Är det en ren gråskala eller är det någon inblandning av brunt eller annan kulör?

Michael Wolde
      Deltagare

Har sett den så sent som idag. Utomhus är den för mig ganska rent grå metallic. Fungerar bra på den bilen i mina ögon, men den gör sig allra bäst om man har en färgklick i form av gula  – eller röda – bromsok. Med svarta fälgar blir den riktigt elak i vesuvio grå! Lipari drar iväg åt något väldigt obestämbart i mina ögon, Imola blir gulbrun metallic typ. Men måste få ta plats och önska mig Giulia i Perla moonlight som jag har på min Giulietta, en ljus vårhimmel och silver som smälter ihop, totalt okänslig för stänk – den är bara vacker ändå! Förlåt. 😉 

Håkan Johansson
        Deltagare

Precis vad jag ville höra?en vesuvio grey veloce med röda bromsok och röd skinnklädsel kan nog inte bli fel!

På googlade bilder ser den grå ut, men  i broschyren ser den ut att gå lite mot brunbeige. 

Thomas Sjölin
          Deltagare

Färgprover du ser i en katalog eller broschyr ska du alltid ta med en nypa salt. De kan indikera någorlunda i vilken riktning färgen är men Pantone som tryckerier använder och lacktillverkarnas koder stämmer sällan särskilt bra överens.

Den här är väl i din färg?

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Håkan Johansson
            Deltagare

Ja, ser ut så!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.