Giuliamarknadsföring!

Published by Robert Hultman on

Forum Allmänt Giuliamarknadsföring!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 72 totalt)
  • Författare
    Robert Hultman
    Deltagare

Den här synen mötte de som kommer till Visby flygplats idag.

Glädjande att se att FCA gör någonting offensivt.

Stockholm

Thomas Sjölin
      Deltagare

Absolut positivt. Hade varit ännu bättre om det stått en bil där också!

Ola Söderpalm
        Deltagare

Norpade du till dig några broschyrer?

Robert Hultman
          Deltagare

Inlägg av Ola Söderpalm på 2016-07-31 17:09

Norpade du till dig några broschyrer?

Blyg som jag är nöjde jag mig ett ex av broschyren. Vad jag kunde se fanns det bara en broschyr på hennes lilla bord i ankomsthallen på flygplatsen. I den broschyren finns det bara två motoralternativ. Det är en 2.2 liters turbodiesel som antingen levererar 150 eller 180 hästar. Den kan fås 6-växlad manuell eller 8 växlad automat.

Alfa Guilia Super Pris från 335 000 kr enligt skylten i “montern”.

Jag vet inte hur jag ska hinna med allt nu när jag har semester. (I morgon måste jag jobba lite, ska gå en kurs i hur man använder en hjärtstartare på förmiddagen och ha lite sight seeing med kompisar på ön.) Men jag ska försöka hinna med att plåta av broschyren och lägga upp bilderna här.

Stockholm

Robert Hultman
            Deltagare

Inlägg av Thomas Sjölin på 2016-07-31 15:23

Absolut positivt. Hade varit ännu bättre om det stått en bil där också!

Jag var där och mötte kompisar som kom med flyget, så jag såg inte själv. Men om jag fattar rätt så står/stod en Giulia på “plattan” så att alla som gick/går från flyget till terminalbyggnaden ser den.

Stockholm

1988 så gjorde Alfa nåt liknande på Arlanda.
              Jag var på väg på min första utlandssemester och då stod det en Alfa 75 uppställd
              i ankomsthallen. Jag har en bild på den någonstans. (Självklart blev den fotad…)

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Magnus Annerfalk
              Deltagare

Var inne på saiten och de har lagt upp, både svensk prisöversikt och en “tjock” broschyr i pdf, dock på engelska.
                Diesel verkar bli volymmodellen..

http://www.alfaromeo.se/content/dam…016_SE.pdf

semper paratus

Hittade bilden från Arlanda 1988. Undrar om de kan upprepa detta på Arlanda detta år?

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Nusret Ljevo
                Deltagare

Det ser så fattig ut faktisk med tanke på FCA borde ställa en Giulia där så att kan locka mer köpare inte bara alfa entusiaster.Varför dröjer så länge med giulia till Sverige?Tex I Bosnien och Serbien har Giulia redan kommit för en månad sen,men inte här i en så utvecklad land som Sverige.

det är rätt normalt att man lanserar prylar enligt en plan där olika marknader följer på varann. Varför skulle Sverige vara prioriterat? Låg försäljning och bristfällig infrastruktur bidrar säkert till att andra länder går före. 

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Kul!

själv såg jag en vit Giulia köra förbi mig i centrala Málaga i helgen! såg flådig ut. 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Thomas Sjölin
                  Deltagare

Inlägg av Magnus Annerfalk på 2016-08-01 10:24

Var inne på saiten och de har lagt upp, både svensk prisöversikt och en “tjock” broschyr i pdf, dock på engelska.

Diesel verkar bli volymmodellen..

http://www.alfaromeo.se/content/dam…016_SE.pdf

Usch. Jag hoppas de tar in en mindre bensinare också. QV är inte nåbar ekonomiskt och det är nog många fler än jag som inte vill köra diesel.

Robert Hultman
                    Deltagare

Dagsfärska bilder på Giulian på Visby Flyplats. Min kompis Gunnar Björck tog bilderna när han åkte hem från ön idag.

Stockholm

Nihat Dizdar
                      Deltagare

Ser klart nice ut! Förresten, en sak som jag funderat över är om det går att se på bilarna vilken motorversion de har? Själv har jag bara sett namnet GIULIA där bak och inget mer. Någon som vet hur det ligger till med den saken för de mer normala versionerna?

Nihat Dizdar

Peter Svensson
                        Deltagare

Det lät lite udda först att visa upp bilen på Gotlands flygplats, men det är ju semestertider med en hel del rika stockholmare där så varför inte. Men jag tror man skulle nå en större publik på Arlanda och Landvetter, eller kanske ställa ut den i någon butiksgalleria i centrala Stockholm och Göteborg.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 72 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.