Giuliamarknadsföring!

Published by Robert Hultman on

Forum Allmänt Giuliamarknadsföring!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 72 totalt)
  • Författare
    Nusret Ljevo
    Deltagare

Det är 2.2 diesel på 180hk.

Kjell Helgesson
      Deltagare

Inlägg av Peter Svensson på 2016-08-02 21:55

Det lät lite udda först att visa upp bilen på Gotlands flygplats, men det är ju semestertider med en hel del rika stockholmare där så varför inte. Men jag tror man skulle nå en större publik på Arlanda och Landvetter, eller kanske ställa ut den i någon butiksgalleria i centrala Stockholm och Göteborg.

Tycker också det är märkligt att man visar upp bilen på Gotland där det varken finns återförsäljare eller serviceverkstad! /Kjell

alfapojken

Nusret Ljevo
        Deltagare

Varför inte på Landvetter flygplats eller Arlanda??

Enligt ett inlägg på Facebook så har FCA en monter på Bromma där de visat Giuliettan.
          De byter kanske ut den mot Giulian så småningom?

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Nusret Ljevo
          Deltagare

Äntligen Giulia i Göteborg.Idag på Hisings kärra såg jag en Giulia på en mindre lastbil på väg till E6 i ryktning mot Malmö.Undrar var den kommer hamna antigen hos hedin bil i Mölndal eller auto lounge i Kungsbacka.Jag ska åka dit idag och kolla var Giulia har landat.

Enligt reg nr så står det FCA Sweden ab Kista. Giulia 2.2 diesel 180hk

Gabriel Eriksson
            Deltagare

Inlägg av Thomas Sjölin på 2016-08-01 20:50

Inlägg av Magnus Annerfalk på 2016-08-01 10:24

Var inne på saiten och de har lagt upp, både svensk prisöversikt och en “tjock” broschyr i pdf, dock på engelska.

Diesel verkar bli volymmodellen..

http://www.alfaromeo.se/content/dam…016_SE.pdf

Usch. Jag hoppas de tar in en mindre bensinare också. QV är inte nåbar ekonomiskt och det är nog många fler än jag som inte vill köra diesel.

Ja det är ju tragiskt att det i princip bara är diesel som gäller. Det kommer knappt att finns nån vettig begagnad Giulia om några år för oss som inte köper nytt. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Alberto Ferrante
              Deltagare

Det kommer bensinare också och……..glöm inte att det finns möjligheten till import även i framtiden. Dessutom är det bättre att inte ta de absolut första producerade ex. Ett år får man räkna med felrättningar även om det påstås att denna bil är väl genomtänkt.. 

Alberto

Gabriel Eriksson
                Deltagare

Jovisst kommer det bensinare med. Men tyvärr så har majoriteten gått på dieselhysterin, samtidigt som många försäljare gör sitt yttersta för att kunden ska välja diesel. Detta gör ju att lätt begagnade bensinare blir relativt ovanliga. 

Björn Hedberg
                  Deltagare

Finns bensinare med Manuel låda ? Förutom QV:n då

Nihat Dizdar
                    Deltagare

Inlägg av Björn Hedberg på 2016-08-06 08:30

Finns bensinare med Manuel låda ? Förutom QV:n då

Nej, inte initialt som jag förstått det. Det är bara dieselversionerna som har den möjligheten, initialt som sagt.

Vad jag förstått så skall info om 280hk bensinaren komma inom kort.

Automaten har fått mycket bra kritik i alla tester jag läst på nätet där i stort sett alla säger att du inte kommer sakna manuell låda. Prispåslag för automat är vad jag förstår 20 000kr vilket innebär att en 200hk bensinare med manuell låda och Super-paket bör hamna kring 325 000kr

Nihat Dizdar

Peter Braun
                      Deltagare

Varför allt gråtande om att inga bensinare kommer när det finns förutom QV en 200hk bensinare i prislistan? Senare kommer även starkare versioner på denna motor. 

Thomas Sjölin
                        Deltagare

Inlägg av Peter Braun på 2016-08-07 12:48

Varför allt gråtande om att inga bensinare kommer när det finns förutom QV en 200hk bensinare i prislistan? Senare kommer även starkare versioner på denna motor. 

Jag såg då bara QV i den lista som lades upp här. Kanske missade den då.

Alberto Ferrante
                          Deltagare

Än så länge bara Quadrifoglio och Diesel versioner i Sverige. 

Vill påminna att även Mito inte längre finns att köpa i Sverige. Det kan bli att bensinare inte blir aktuella för den svenska marknaden men det vet bara FCA Sverige något om.

Alberto

Gabriel Eriksson
                            Deltagare

Nej det står inget om bensinare i prislistan och inte på hemsidan heller vad jag kan se. Man lanserar alltså en ny Alfa Romeo med endast diesel som alternativ, QV räknar jag inte då det är en bil för några få, inte mycket “Cuore Sportivo” där… Tur att dom övergav det som slogan… & tur att man inte ska köpa en ny bil nu. 

Peter Braun
                              Deltagare

Jag har då sätt pris på 200hk bensin. Skulle kosta 345kkr. Alla här vet att Giulian kommer komma med bensinare. Att den nu skulle komma lite senare än dieseln vad är det stora problemet med det. 

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 72 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.