Giuliamarknadsföring!
Published by Robert Hultman on
- Detta ämne har 71 svar, 26 deltagare, och uppdaterades senast 9 september, 2016 kl. 13:45 av Christer Andersson.
-
FörfattareInlägg
-
7 augusti, 2016 kl. 20:15 #19014
Det finns redan en giulia q2 TI.
8 augusti, 2016 kl. 09:44 #19015Inlägg av Peter Braun på 2016-08-07 19:37
Jag har då sätt pris på 200hk bensin. Skulle kosta 345kkr. Alla här vet att Giulian kommer komma med bensinare. Att den nu skulle komma lite senare än dieseln vad är det stora problemet med det.
För oss som skall köpa tjänstebil är det rätt intressant. Det är ju trist om de inte finns att provköra innan man ska beställa? I mitt fall går det bra eftersom jag kan vänta med att beställa till våren, men för de som ligger i brytpunkten nu är det rätt kass att de inte tagit in en enda bensinare. Eller så har Italienarna inte byggt några bensinare än. Får hoppas de får tummen innan vintern kommer. Vore roligare att provköra med rätt motor i vettigt väglag än i saltslask.
Svängde förresten förbi Wallhamn förra veckan och det stod två Giulior kvar och inväntade transport. Vackert dolda under sina vita täcken. Kul att de äntligen är här på riktigt!
Giulia 20 Super
8 augusti, 2016 kl. 18:30 #19016Ni kan vara lugna, 200hk bensinare kommer till Sverige fast något något senare och den kommer kosta 345 000kr för en automat med Super paket viket är hyfsat bra utrusningspaket som jag skrivit om tidigare. Däremot är det väldigt lätt att komma upp emot 400 000kr genom att välja till lite extra detaljer.
Listan för Sverige-launchen säger 150hk diesel i basutförande, 180hk diesel i Superutförande samt 200hk bensin i Superutförande samt slutligen Q-versionen (510hk)…..och JA, jag har sett listan själv!
Nihat Dizdar
18 augusti, 2016 kl. 19:10 #19017Jag är fortfarande lite konfunderad över avsaknaden av appropåer kring lanseringen 3september. Har inte sett en enda blänkare någonstans. Borde man inte jobba lite på att bygga upp en ” hype” eller längtan kring ett sådant evenemang?
Är det någon som vet något mer? Har man bytt datum? Eller blir det inget större basunerande här i Sverige. Vad jag förstod så missade man chansen på Gärdet också, men hade en kortare visit på Vengarn senare på kvällen.
Jag vill inte kritisera i detta läge men jag börjar faktist undra hur man kommer att gå till väga.
Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019
19 augusti, 2016 kl. 01:15 #19018Jag är också nyfiken på lanseringen. Var inne på Alfas svenska hemsida idag för att kolla om det fanns info, men ingenting. Är ju bara några veckor kvar…
Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
29 augusti, 2016 kl. 20:19 #19019Om man kollar på alfaromeo.se kan man se prislistan och där är 200 hp bensinare med……345000 kr.
Frågan är: när och var kommer man att kunna provköra en sådan?
Lycka till alla Alfisti!
PS – Börja inte klaga för att det är BARA 200 hp
Alberto
29 augusti, 2016 kl. 21:08 #19020Vad har vi gjort för att förtjäna en så dålig generalagent?
Dom har minst två olika prislistor på siten, en från juni med bara Q som bensinalternativ som är lätt att hitta (typ klicka på “beställ broschyr” var som helst på siten). För att hitta den andra måste man skrolla sig igenom hela det dåligt översatta reklamtjafset om hur underbar bilen är för att längst ner hitta en länk till prislistan från augusti där 200 hk bensinaren finns med (http://docs.alfaromeo.se/Prisoversi…soversikt/).
En broschyr som förklarar tillvalen på ett begripligt sätt vore väl inte heller fel. Eller att dom fixar till konfiguratorn som uppenbarligen finns så den funkar för den svenska marknaden. Är det för mycket begärt?
Går det så går det...
29 augusti, 2016 kl. 21:40 #19021Jag vill inte på något sätt verka som försvarsadvokat för GA men jag tycker inte att det var svårt att hitta prislistan,
Klickade på “Få din” och sedan på “Prislistan” och fick fram den.
Kan det vara för att jag tyvärr har jobbat för länge inom IT och tänker som dem som utvecklar dataprogram i st för dem som skall använda hemsidan
Har någon sett någon reklam på svenska media?
Uppdatering om försäljning i Italien: under mindre än tre månader har 1500 st Giulia registrerats där. Inga info om antalet registrerade utanför Italien.
Alberto
29 augusti, 2016 kl. 21:49 #19022Det blir lite fel när det finns två olika prislistor med olika innehåll. Lägger man upp en ny tar man lämpligast bort den gamla. Det är inte särskilt svårt för någon som har som uppgift administrera en webbsajt. Lite kritik måste även en generalagent kunna tåla.
29 augusti, 2016 kl. 21:55 #19023Lätt eller svårt kan alltid diskuteras och beror väl mest på var man börjar att klicka. Generalfelet är ju att man också länkar till en prislista som inte är aktuell. Hittar man den tror man ju att det är den som gäller.
Går det så går det...
29 augusti, 2016 kl. 22:03 #19024Det borde ha varit enkelt att höja sig över OOB-nivån men det verkar inte så…
Är det ens en Sverigelansering till helgen? Tror inte jag har inte sett ett enda dugg om det förutom blänkaren om Hedin här på sidan.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
29 augusti, 2016 kl. 23:16 #19025Jag hittade en annan lustighet: gå in på alfaromeo.se och leta er fram under Upptäck Giulia till avsnittet som handlar om Dynamik och RWD.
Där står det ordagrant följande: “Kupéns bakre del vilar direkt på drivhjulen och balanseras av aluminiummotorns längsgående frontplacering och drivaxeln i kolstål.”
Drivaxeln i kolstål? Är det inte kardanaxeln i kolfiber de menar?
30 augusti, 2016 kl. 12:45 #1902631 augusti, 2016 kl. 08:34 #19027Premiär i helgen! Även en rätt vettig prislista på deras hemsida!
Giulia 20 Super
31 augusti, 2016 kl. 17:20 #19028jag ringde nyss Hedin fd BIVA i Örebro. de ska ha premiär nu i helgen. lördag söndag kl 11-15
intresssnt dock att man måste dra informationen ur säljare…. annonser eller info från GA här på hemsidan kanske..?
jaja, jag åker nog ner å kollar. osäker om jag tar Alfan, kanske åker Tyskt istället nån mer från Örebrotrakten som tänker kolla??
Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.