Giuliamarknadsföring!
Published by Robert Hultman on
- Detta ämne har 71 svar, 26 deltagare, och uppdaterades senast 9 september, 2016 kl. 13:45 av Christer Andersson.
-
FörfattareInlägg
-
31 augusti, 2016 kl. 18:48 #19029
Jag måste kanske också kontakta närmsta säljare igen… Magnus Bil i Övik och höra om det händer nåt. Har inte heller läst el. hört nåt.
Lustig marknadsföring för en såpass viktig händele!Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
31 augusti, 2016 kl. 20:03 #19030Har man någon info om vilka modeller kommer att finnas på plats på de olika ställena?
Alberto
31 augusti, 2016 kl. 20:58 #19031Apropå närmaste säljare… Nån som sett en AKTUELL lista på återförsäljare? Det enda jag finner på hemsidan är en karta man ska söka på som inte talar om vilka återförsäljare som finns utan bara talar om att det inte finns nån alls i närheten.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
1 september, 2016 kl. 00:52 #19032Hedin Bil kommer att vara den största återförsäljaren. Ring mig om du vill köpa en Giulia
2 september, 2016 kl. 13:25 #19033Auto lounge och hedin bil i Mölndal argon gatan har Giulia premiär från 1 till 3 sept.
3 september, 2016 kl. 12:07 #19034Nåååååå? Nu när Giulia syns mest överallt i pressen, på tv och på webben – och dessutom finns i bilhallen och för provkörning – då är det tyst här?
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -783 september, 2016 kl. 12:35 #19035det är väl för att alla klubben hänger hos åf just nu
mja….. jag var förbi Hedin Örebro igår, fredag. fanns två bilar i hallen, en för provkörning. alltså….. hade egentligen inte tänkt skriva nån recension, men….. Just nu finns bara diesel att tillgå. jag gillar inte diesel…. provkörningen var ok, dock knappast kul… snygg? nja, kanske mer fräck i designen. måste dock säga att vår 159SW var bra mycke snyggare!
säljarna var ointresserade… satt helst i sina kontor och gäspade! inte alls på hugget… på en direkt fråga fick jag tillslut, efter ett visst letande, en broschyr. prislista? nä, det hade de inte, hänvisade till nätet, trodde det fanns en uppdaterad lista där…
det är alltså detta som ska “rädda” Alfa. bilen som vi väntat på sen 159an försvann 2012! hmmmm, jag sålde vår 159a i vintras, köpte Porsche istället. för mig känns det som rätt beslut!
tyvärr… blev inte så mycke positivt där…. jag gillar verkligen Alfa. hoppas att folk kommer gilla Guilian och att det blir en framgång!!!!
Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi
3 september, 2016 kl. 13:38 #19036Snälla Alfa Romeo Sverige! Har nu varit ute och provkört en Giulia i Göteborgstrakten. Tänker inte klaga på att jag som kund visste betydligt mer om bilen än säljaren, MEN.. Jag har köpte två nya Alfor, i bägge fallen har man fått gissa färgval från broschyrer eller på nätet… Skall jag binda mig för en bil på flera hundra tusen kronor vill jag ha möjligheten att se de kulörer jag kan välja på live, det där gäller inredningen också, kanske är jag för ytlig och köper för mycket med ögonen – inte vet jag. Men jag konstaterar att det varit likadant med Alfa Romeo i flera år och att det inte gäller andra bilmodeller. Att säljaren inte har en aning om vilka tillval som finns att tillgå är heller ingen höjdare – men där kan man i alla fall läsa på själv. Det är inga större pengar, det handlar om planering och fokusering.
3 september, 2016 kl. 15:00 #19037Inlägg av Stefan Atterhall på 2016-09-03 12:07
Nåååååå? Nu när Giulia syns mest överallt i pressen, på tv och på webben – och dessutom finns i bilhallen och för provkörning – då är det tyst här?
Överallt vardå? Jag har inte sett nåt alls.
3 september, 2016 kl. 17:39 #19038Inlägg av Anders Eriksson på 2016-09-03 12:35
det är väl för att alla klubben hänger hos åf just nu
mja….. jag var förbi Hedin Örebro igår, fredag. fanns två bilar i hallen, en för provkörning. alltså….. hade egentligen inte tänkt skriva nån recension, men….. Just nu finns bara diesel att tillgå. jag gillar inte diesel…. provkörningen var ok, dock knappast kul… snygg? nja, kanske mer fräck i designen. måste dock säga att vår 159SW var bra mycke snyggare!
säljarna var ointresserade… satt helst i sina kontor och gäspade! inte alls på hugget… på en direkt fråga fick jag tillslut, efter ett visst letande, en broschyr. prislista? nä, det hade de inte, hänvisade till nätet, trodde det fanns en uppdaterad lista där…
det är alltså detta som ska “rädda” Alfa. bilen som vi väntat på sen 159an försvann 2012! hmmmm, jag sålde vår 159a i vintras, köpte Porsche istället. för mig känns det som rätt beslut!
tyvärr… blev inte så mycke positivt där…. jag gillar verkligen Alfa. hoppas att folk kommer gilla Guilian och att det blir en framgång!!!!
Försäljarna var lite mer på idag. På det hela taget ett positivt intryck. Ett stort kliv framåt i “upplevd kvalitet” (efter att ha provkört Giulian tog vi en sväng förbi Rejmes och provsatt i en S90, sambon som av någon konstig anledning tyckt att vi ska ha en Volvo, konstaterade efteråt att Giulian var bättre ). Körupplevelsen var också bra, distinkt och känslig styrning och förvånansvärt lite spårkänslig men som alla moderna bilar filtrerar den bort en hel del. Tillåter lite svansviftning i dynamic men ganska strama tyglar i normalläget. Mycket bra fjädring som klarar av dåliga svenska vägar.
Går det så går det...
4 september, 2016 kl. 14:50 #19039Jag var helt nöjd med diesel 2.2 automat hos hedin bil i Mölndal.Den är så pigggg och fantastiskt körglädje presis som en alfa ska ha,och jag har inget negativt att säga bara positivt.Allt var perfekt kvalitet,design,komfort och säkerhet så klart .
4 september, 2016 kl. 16:32 #19040Testade en 2,2 diesel med automat hos Hedin i Halmstad och det måste jag säga var en mycket positiv känsla.
– bra utrymme i baksäte då vi var 5 i bilen, 2 barn och 1 vuxen bak och absolut inga problem
– inget annat än en FANTASTISK körkänsla i styrningen, bilen går direkt var du vill
– hyfsat klipp i motorn trots 5 i bilen. Måste säga att den låter inte så mycket diesel som jag trodde och även läst om, där är min 320d GT betydligt mer “knattrig” i ljudet.
– betydligt snyggare i verkligheten än på bild, proportionerna kommer liksom mer till sin rätt live så att säga
Tyvärr hade automataren inga paddlar. Det hade varit kul att testa. Har ni andra testat paddlarna? Sen naturligtvis saknar jag 200hk bensinaren men jag får väl ge mig till tåls ett tag till.
Totalt sett ??? och snacka om att folk vänder sig om när man glider fram i Giulia’n ?.
Nihat Dizdar
4 september, 2016 kl. 19:15 #19041Paddlar får man med extra utrustning,men det skulle vara mer kul med paddlar och panorama tak som kostar 15.000kr om man vill ha den.
4 september, 2016 kl. 20:21 #19042Besökte Hedin i Mölndal idag. Tänkte att Giuilia-lansering innebar lite glass och ballong-potential. Nä. Klassiskt Hedin-upplägg: inga säljare på golvet, inte en broschyr så långt ögat kunde nå, och inte ens en jävla uppkopierad prislista på sladdrigt A4-papper. Ynkedom.
GIulian var ju fin i alla fall, som tur är. Synd bara att att det skall vara så ini helvete svårt att få någon vettig info när 400 tusen skall byta ägare.
Per S
156 GTA -03, GTV 3,0 -984 september, 2016 kl. 22:13 #19043Det finns som tur är riktigt bra försäljare av Alfa-Romeo med. Mino Savastano på Björkmans bil i Västerås är både trevlig, intresserad och påläst. Autolounge i Kungsbacka verkar också vara på hugget men där har jag inte varit personligen.
Stelvio Ti 2,0 -20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.