Giuliamarknadsföring!

Published by Robert Hultman on

Forum Allmänt Giuliamarknadsföring!

Visar 12 inlägg - 61 till 72 (av 72 totalt)
  • Författare
    Henrik Lindgren
    Deltagare

Testade bilen igår , riktigt härlig bil att köra . Kändes lätt på foten så att säga. Sen var det lite saker som jag inte gilla. Automatlådan växla mjukt o snabbt men efter kickdown så låg den kvar alldeles för länge efter man lätta på gasen. Riktigt irriterande, återfjädrande blinkersspak, en temp och bränslemätare som var svåravläst.  Infotaiment skärmen var inget bra i solen, svår för passageraren att se men även för föraren. 

Annars är habegäret stort, men det får bli en bensinare……

Gustav Holmdahl
      Deltagare

Inlägg av Per Setterberg på 2016-09-04 20:21

Besökte Hedin i Mölndal idag. Tänkte att Giuilia-lansering innebar lite glass och ballong-potential. Nä. Klassiskt Hedin-upplägg: inga säljare på golvet, inte en broschyr så långt ögat kunde nå, och inte ens en jävla uppkopierad prislista på sladdrigt A4-papper. Ynkedom.

GIulian var ju fin i alla fall, som tur är. Synd bara att att det skall vara så ini helvete svårt att få någon vettig info när 400 tusen skall byta ägare. 

Åk till Auto Lounge i Kungsbacka istället. Betydligt trevligare bemötande där än hos Hedin.

Giulia 20 Super

Gustav Holmdahl
        Deltagare

Hade turen att få provköra Giulia för ett par veckor sedan när den var på snabbvisit hos en säljare.

180 hk diesel manuell.

För att vara en diesel var det en trevlig motor, men jag vill ha en motor som varvar mer än 4500 rpm. Men måste jag köpa en diesel så blir det denna. Bästa dieseln jag kört, någonsin!

Bilen i övrigt är en riktigt körmaskin! Manuella lådan tillsammans med en riktigt rapp styrning var ju strålande! Tyvärr når inte min fru som mäter 148 cm i strumplästen ner till kopplingen, så det blir automat för vår del. Vilket jag är glad över då jag hellre lägger fokus på ratten än på växelspaken. Känslan i inredning mm ger många tummar upp. Något plastig i dörrsidor mm men inget som störde.

Nu inväntar jag bara en bensinare på rätt sida om 400000 kr strecket så man får provköra det man vill ha.

Giulia 20 Super

Det blir lite tungt att byta bil framöver… eller ens provköra en Giulia.
          Ringde för att boka service på min 159, fick då höra att de slutat med försäljning & service av Alfa!
          Så nu blir det 60 mil till närmsta å-f i stället för tidigare 20mil… Uppsala -Örnsköldsvik.
          Service går ju att lösa då många kan utföra den, förutom om det blir seriösa problem.
          Får nog kombinera nån semestertripp till våren med besök hos nån säljare om det ska bli nån Giulia. Eller hålla tummarna att det poppar upp nåt försäljningsställe “ovanför dalälven”

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Nihat Dizdar
          Deltagare

Inlägg av nusret ljevo på 2016-09-04 19:15

Paddlar får man med extra utrustning,men det skulle vara mer kul med paddlar och panorama tak som kostar 15.000kr om man vill ha den.

Det känner jag till mycket väl, Nusret, men jag hade hoppats på att någon av deras 3 testbilar skulle ha automat med paddlar men tyvärr. 

Hedin bil i Halmstad har förresten också ett mycket gott bemötande och intresse för sin produkt.

Nihat Dizdar

Thomas Sjölin
            Deltagare

Inlägg av Christer Andersson på 2016-09-05 17:14

Det blir lite tungt att byta bil framöver… eller ens provköra en Giulia.
              Ringde för att boka service på min 159, fick då höra att de slutat med försäljning & service av Alfa!
              Så nu blir det 60 mil till närmsta å-f i stället för tidigare 20mil… Uppsala -Örnsköldsvik.
              Service går ju att lösa då många kan utföra den, förutom om det blir seriösa problem.
              Får nog kombinera nån semestertripp till våren med besök hos nån säljare om det ska bli nån Giulia. Eller hålla tummarna att det poppar upp nåt försäljningsställe “ovanför dalälven”

Du får sadla om och bli Alfaförsäljare i Lycksele!

Tror inte jag har rätt kompetens eller förutsättningar för det. ?
              Men vi som bor norr om uppsala får väl skicka massor med förfrågningar till fca om hur det blir i framtiden.
              Borde väl funka/finnas lönsamhet i sundsvall? Rätt centralt, eller så nuvarande Fiatsäljare i Umeå?

Thomas Sjölin
              Deltagare

Det borde väl rimligen finnas underlag i över halvan av landet för någon som säljer hela FCA’s program.

Alberto Ferrante
                Deltagare

För oss som bor norr om Dalälven kommer det att bli svårt med service på Alfa. 

Jag är inte alls optimist, det blir lättare att vi flyttar söderut än att FCA etablerar sig norrut.

Det enda jag har svårt att förstå är varför man inte kan lämna behörigheten till service på Alfa till FIAT verkstäderna i vissa fall.

Kompetenserna är visst en avgörande fråga men snälla ni………..skall det betyda att en mekaniker i Dalarna inte kan laga min Giulietta 1.4 TB då det är samma motor som i en massa andra bilar?

Skulle det betyda att ingen i Dalarna kan utföra en blindtarm operation utan man får åka till Uppsala?

Med all respekt för kompetensen och branschen men vi pratar om motorer och bilar. Dessutom har man numera stöd av tekniken (OBD, diagnostik instrument, dataprogram, kommunikation på realtid med teknisk support hos tillverkaren m m ) för att ta reda på rotorsaken. 

Jag tycker att de måste hitta en lösning om de vill att öht skall bli en marknad som är värd namnet för Alfa här i Sverige och glöm inte……….att det är en italienare som säger det. 

Alberto

Alberto Ferrante
                  Deltagare

Jag måste tillägga att det inte handlar bara om vad FCA vill göra, det behövs även någon ÅF benägen att sälja ALFA i detta Tysk/Koreanskt dominerad bilmarknad.

Med detta slutar jag att skriva i denna tråd om sånt, här pratar man om marknadsföringen av Giulia….sorry.

Alberto

Sune Karlsson
                    Deltagare

Inlägg av Sune Karlsson på 2016-08-29 21:08

Vad har vi gjort för att förtjäna en så dålig generalagent?

Dom har minst två olika prislistor på siten, en från juni med bara Q som bensinalternativ som är lätt att hitta (typ klicka på “beställ broschyr” var som helst på siten). För att hitta den andra måste man skrolla sig igenom hela det dåligt översatta reklamtjafset om hur underbar bilen är för att längst ner hitta en länk till prislistan från augusti där 200 hk bensinaren finns med (http://docs.alfaromeo.se/Prisoversi…soversikt/).

En broschyr som förklarar tillvalen på ett begripligt sätt vore väl inte heller fel. Eller att dom fixar till konfiguratorn som uppenbarligen finns så den funkar för den svenska marknaden. Är det för mycket begärt?

Lämnade en kommentar på siten om detta och lite länkar som inte fungerade. Nu ringde dom och berättade att det var fixat!

Går det så går det...

Jag ställde frågan om återförsäljare ” i norra delen” på Alfas facbooksida. Fick svar att de var medvetna om detta och att de jobbar för att lösa problemet. Låter bra, så när de mindre bensinarna kommer är kanske problemet löst. ? Till sommaren alltså…

Visar 12 inlägg - 61 till 72 (av 72 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.