Giulian försenad minst 6 månader
Published by Åke Nyberg on
- Detta ämne har 11 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 18 december, 2015 kl. 19:58 av Biörn Bladh.
-
FörfattareInlägg
-
4 november, 2015 kl. 23:27 #171225 november, 2015 kl. 00:37 #17123
Läste på ett brittiskt forum att förseningen beror på som artikeln beskriver den kinesiska marknadens kris som gör att säljsiffrorna fått skrivas ner.
Det kan ju låta lite märkligt tycker jag, jag menar varför påverkar det säljstart? Jag tror snarare att man inte fått igång produktionsapparaten och underleverantörer som man tänkt.Det är bara att än en gång konstatera förseningens faktum. Vi Alfa-tokar är ett tåligt släkte. Får se om de verkligen klarar lansering 2016! Inte skoj alls!
Nihat Dizdar
5 november, 2015 kl. 00:51 #17124Hittade denna amerikanska artikel nyss!
Uppenbarligen skall förseningen vara relaterade till säkerhet och köruppträdande som måste förändras. Hmmm, lite oroväckande!http://www.roadandtrack.com/car-cul…k-as-well/
Report: Alfa Romeo Giulia Delayed Six Months in Europe, Even Longer in US
Alfa’s long-anticipated return to mainstream US sales,
with the Giulia sedan and a planned SUV, just got pushed back. -
When we had our first look at the Alfa Romeo Giulia, we were told to expect European sales to start in early 2016, with a U.S. debut soon after. That doesn’t seem to be the case anymore. ???Automotive News ?reported today that Alfa Romeo will delay the European sales launches of the Giulia by six months.
This is a pretty big letdown, considering how much we were looking forward to the BMW M3-battling Giulia. But it isn’t altogether a surprise. Alfa Romeo’s long-promised return to the U.S. market always seems to get pushed back—aside from the relatively niche 4C, Alfa hasn’t had a major presence in North America for decades.?
Advertisement – Continue Reading BelowFurthermore, FCA CEO Sergio Marchionne had wanted a Giulia-derived SUV to go into production by mid-2016. Now, we’re hearing that the SUV won’t hit the market before early 2017—nine months behind schedule.
Unnamed sources told ?Automotive News? that the Giulia’s delay is caused by Alfa refining some safety and ride characteristics. There has been no comment on Alfa Romeo’s part on the Giulia’s or the SUV’s delay.
Via ?The Truth About Cars
Nihat Dizdar
25 november, 2015 kl. 14:14 #17125Lite mer detaljer angående anledningen till försening i Australiensk press……..verkar inte allt för enkelt uppdrag utan att försaka performance.
The publication’s sources said that Alfa had delayed the car to refine its safety and ride characteristics. Our independent sources confirmed Alfa’s all-new rear- and all-wheel drive modular architecture was causing problems, with the brand’s engineers struggling to strike a balance between the search for BMW-beating grip and the ride quality expected in most countries.
“It’s as hard as a rock and too nervous and the US guys, in particular, have given them a lot of pushback on it,” an engineering source explained.
“Even when they posted their lap time on the Nürburgring, the car was very nervous and that was on cut racing slicks and more than 100kg lighter than the production version,” he said.
Nihat Dizdar
25 november, 2015 kl. 16:30 #17126Inlägg av Nihat Dizdar på 2015-11-25 14:14
“It’s as hard as a rock and too nervous and the US guys, in particular, have given them a lot of pushback on it,” an engineering source explained.
“Even when they posted their lap time on the Nürburgring, the car was very nervous and that was on cut racing slicks and more than 100kg lighter than the production version,” he said.
Det låter ju helt fantastiskt!
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
25 november, 2015 kl. 20:12 #17127Inlägg av Nihat Dizdar på 2015-11-25 14:14
“Even when they posted their lap time on the Nürburgring, the car was very nervous and that was on cut racing slicks and more than 100kg lighter than the production version,” he said.
Att ringtiden är satt med nån slags prototyp har man ju förstått men frågan är ju hur långt från slutresultatet den bilen är. Blir intressant om det “nån gång i framtiden” kommer en produktionsbil som får sätta en tid när bilen är i rätt utförande.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
15 december, 2015 kl. 15:22 #17128Nu har de första som beställde sina Giulia QV fått bekräftade produktionsstartsdatum (början på februari) på sina bilar.
Sen säger ryktet att resterande motoralternativ som ju ska visas i Geneve i mitten av mars även kommer att vara tillgängliga för köp fr.o.m. Geneve-mässan. Detsamma gäller nya Giulietta och Mito.
16 december, 2015 kl. 09:22 #17129Kul att de fått produktionsdatum – nu börjar det hända saker!
GTV6 GP - 87 / Giulietta Veloce - 16
16 december, 2015 kl. 18:39 #17130Stämmer det ryktet om övriga modellers tillgänglighet efter Geneve-salongen så är det FANTASTICO!
Skall ta ett snack med Lars på Klasén Bil i Halmstad.
Nihat Dizdar
18 december, 2015 kl. 13:48 #17131Bensinaren med 280 (276)hk ska tydligen göra 0-100 på 5,5sek. Känns tämligen intressant då en QV är lite to much för plånkan.
18 december, 2015 kl. 19:03 #17132Inlägg av Magnus Berg på 2015-12-18 13:48
Bensinaren med 280 (276)hk ska tydligen göra 0-100 på 5,5sek. Känns tämligen intressant då en QV är lite to much för plånkan.
Det räcker gott och väl för en vanlig dödlig. Går köra ihjäl sig med mycket mindre än så!
18 december, 2015 kl. 19:58 #17133Borde det inte bli nån “vettig” version med 340-370 hk också. En rimlig “dröm” alltså!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.