Giulian gör bra ifrån sig i tysk test

Published by Lars Narvselius on

Forum Allmänt Giulian gör bra ifrån sig i tysk test

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Björn Hedberg
    Deltagare

Har tänkt samma sak, el motor är rätt kul ,har kört skåpbil med elmotor och trots blygsam effekt så var den riktigt snabb iväg vid stoppljusen , klart roligare än diesel iallafall.

Nusret Ljevo
      Deltagare

Jag hade fel när jag skrev ang hästkrafter,men vridmoment är det viktigaste vilket jag missade.2.2 diesel med 180hk aut  450nm är en stark maskin som de flesta bilar saknar det idag.Jag har hört att giulia använder senaste bosch teknik ang bränsleisnsprutning,vilket kommer att ta 2 år till för bmw,audi och mercedes.När det gäller frontpanelen så det är samma företag som tillverkar för audi och giulia.Jag kommer  nog köpa en 2.2 med 180hk eller mer om det blir tillgänligt.

Tony Augustsson
        Deltagare

Är det någon som känner till hur det är med kamremmen. Är det fortfarande intervall på 3-4 år så är det galet.

Nusret Ljevo
          Deltagare

Hoppas inte det då är det kört.

Inlägg av Björn Ek på 2016-08-07 10:58

För mig kommer det aldrig vara svårt att välja mellan villapanna och sportvagnsmotor i min bil!  Möjligen är diesel intressant om man har hästgård och ofta ska dra tunga släp, i övrigt finns det ju bara nackdelar såvitt jag kan se. Skitigt, låter illa, smalt effektband och bara allmänt dystert… nämnde jag att det låter illa också? Och kom inte dragandes med bränsleekonomi när man just accepterat en värdeminskning på 200 kkr på tre år… 

Haha, vafan är du synsk eller tog du bara exakta ord ur min mun? 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Åke Nyberg
            Deltagare

En modern Diesel skall inte bara leverera effekt, den skall klara avgasnormer på olika marknader också…. Då kan man inte ta ur 250 Hk ur en 2.2 liters diesel. Sen skall den klara låga CO2 värden också för att klassa in på lågt förmånsvärde och låg skatt på vissa marknader för att säljas i tillräckliga volymer för att kunna räkna hem de miljarder det kostat att dra igång Industriprojektet Alfa Giulia. 

Bilfan verkar ju kul att köra – gott så !

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.