Giulietta 2011 vs 2015

Published by Ola Danielsson on

Forum Allmänt Giulietta 2011 vs 2015

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Ola Danielsson
    Deltagare

En fundering, hur mycket skiljer sig en Giulietta från 2011 med en från 2015. Är det skillnad i känslan i materialet i inredningen, vägljud, skiljer sig känslan på vägen om man jämför en 170 multiair(2011) med en Qv(2015)? Eller upplever man ingen större skillnad?  

Är det någon som kan hjälpa mig räta ut mina frågetecken?

Mats Berg
      Deltagare

Vi hade en 2011 140hk diesel förut och nu har vi en 2014 170hk bensin med allt lull lull så det är lite svårt att jämföra rakt av men mitt intryck är att faceliften gör stooor skillnad . Den nyare Giuliettan är så bra att den nästan blir tråkig, tyst, u-connect istället för blue & me och den nya bilen känns mycket lyxigare. En QV från 2015 tror jag är svårslagen.

Hoppas det hälpte lite!

Inget är svårt om man kan det.

Inlägg av Mats Berg på 2016-12-21 22:20

Vi hade en 2011 140hk diesel förut och nu har vi en 2014 170hk bensin med allt lull lull så det är lite svårt att jämföra rakt av men mitt intryck är att faceliften gör stooor skillnad . Den nyare Giuliettan är så bra att den nästan blir tråkig, tyst, u-connect istället för blue & me och den nya bilen känns mycket lyxigare. En QV från 2015 tror jag är svårslagen.

Hoppas det hälpte lite!

Så är det punkt

Oyvind Iversen
        Deltagare

Hei, min mor har nylig kjøpt en 2015 Giulietta Spring (Multiair men med 150 hk). Har sammenlignet den nøye med 2011 urgaver:

– Mye bedre stoler (de første i Giulietta var bland de dårligste stolene på markedet)

. Bedre støydemping

– Virker bedre skrudd sammen.

Hilsen Øyvind

Ola Danielsson
          Deltagare

tack för svaren, det blev ett byte till en Giulietta QV från 2015, jag håller med om att det är en “annan” bil jämfört med min förra från 2011 

Nihat Dizdar
            Deltagare

Stort grattis till din fina QV! Bra klipp i den.

Nihat Dizdar

Ola Danielsson
              Deltagare

Tack.
                ja, den nya motorn gör underverk.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.