Giulietta diesel köpa?

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Giulietta diesel köpa?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Jaha då funderas det på en annan bruksbil i familjen. Mestadels frun som skall köra (jag vill låna?!) Giulietta diesel av något slag. Tanke år 13 eller nyare. Hur många olika dieselmotorer finns det i dessa? Någon varning av viss modell? Verkar vara väldigt liten skillnad på förbrukning på 105 resp 170 hk motorerna?? Å så två viktiga saker: Tipps om att komma år reservdelskatalog typ ePer. (verkar inte vara med så nya?) Och så OBD programvara och modul. Verkar inte funka med “Fiat ECU scan” på så ny bil?? (funkade till min fd 159:a -06)

Håkan Andersson
    Deltagare

Tror man lurar sej själv med förbrukningssiffrorna för de starkare motorerna. 105 hp är precis så snål som uppges. Går Stockholm-Danmark t.o.r. med fyra pers och bagage och normalkörning på en tank diesel. Det innebär att åtminstone vårt ex. inte haft några svårigheter att ligga runt eller under 0,4 i snittförbrukning. Rekommenderas. Felfri bil så behovet av info begränsat. Min OBD-läsare funkar också på denna bil. 

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Inlägg av Håkan Andersson på 2016-02-11 15:09

Tror man lurar sej själv med förbrukningssiffrorna för de starkare motorerna. 105 hp är precis så snål som uppges. Går Stockholm-Danmark t.o.r. med fyra pers och bagage och normalkörning på en tank diesel. Det innebär att åtminstone vårt ex. inte haft några svårigheter att ligga runt eller under 0,4 i snittförbrukning. Rekommenderas. Felfri bil så behovet av info begränsat. Min OBD-läsare funkar också på denna bil. 

Måste bara instämma med föregående talare…Nu har vi handlat en Guilietta 1.6 105 hk -11. Otrolig motor!! Snål och Offatbart pigg. Saknar inte en enda hästkraft. Är väl typ 320 Nm vrid. Möjligen lite bullrig gång på motorn. Låter verkligen “diesel” på tomgång. Hoppas detta nu är normalt??

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.