Giulietta Facelift 2016

Published by Magnus Berg on

Forum Allmänt Giulietta Facelift 2016

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Magnus Berg
    Deltagare

Idag visas nya Giulietta för personalen på fabriken Mirafiori i Turin. Inga stora ändringar utvändigt vad jag kunnat se, en annan scudetto och lite annan design i fronten. Det ska dock vara en del ändringar på inredningen vad jag kunnat förstå. Känns nödvändigt om dom vill konkurrera i den klassen man gett sig in i nu. Tidigare varianter av Giulietta tycker jag är för plastiga i inredningen, sämre känsla än 147 och 156. Hoppas dom fimpat den tunna och hårda plasten, det förtjänar en i övrigt läcker bil.

Får tyvärr inte till bifogningen av bild från telefonen, men det lär snart finnas gott om bilder på pärlan 

Peter Braun
      Deltagare

Vilken sida hittade du infon på?

Johnny Lindén
        Deltagare

Den beskrivning jag fått är att de uppdaterat grill och ljusinsatser så att den får lite av Giulians look, inget mer. Inga nya motorer eller ny teknik, bara att man nu kan beställa 1.6 d med tct vilket man inte kunde innan.

Johnny – may the 4C be with you!

Magnus Berg
          Deltagare

Inlägg av Johnny Lindén på 2016-02-24 16:06

Den beskrivning jag fått är att de uppdaterat grill och ljusinsatser så att den får lite av Giulians look, inget mer. Inga nya motorer eller ny teknik, bara att man nu kan beställa 1.6 d med tct vilket man inte kunde innan.

Nej inget av ljusinsatsen liknar Giulia…tyvärr. Fronten är dock snygg med en svart scudetto utan ribbor, nederkant av stötfångaren är också svart i mitten. Ser rå ut, speciellt i vitt som jag sett. Men överlag väldigt få förändringar utvändigt. Insidan har dom lyckats hålla hemlig men det kommer säkert läcka ut bilder idag eller inom de närmaste dagarna.

Magnus Berg
            Deltagare

Inlägg av Peter Braun på 2016-02-24 10:55

Vilken sida hittade du infon på?

På den sidan som är bäst på att samla senaste info om Alfa. Startades för nya Giulia men har vuxit och nu refererar jättemånga journalister till infon som läggs upp där, inte bara om Giulia utom om Alfa generellt. Han som har sidan verkar inte lägga upp information om han inte har info från säkra källor, för hittills har hans infon stämt bra.

https://mobile.facebook.com/alfaromeo952/

Nusret Ljevo
              Deltagare

Jag ser ingen skillnad.Dags att ändra på fronten,lite mer agresivare borde giulietta se ut.När det gäller inredning så borde de satsa på typ elektrisk handbroms även hos 4c också,större dubbel din stereo,och joystick som giulia har.

Thomas Sjölin
                Deltagare

Vad skulle en elektrisk handbroms tillföra 4C?

Magnus Berg
                  Deltagare

Inlägg av Thomas Sjölin på 2016-02-24 19:16

Vad skulle en elektrisk handbroms tillföra 4C?

Naaaaaaada

Nusret Ljevo
                    Deltagare

Den är snyggare och modernare och ser inte billigt ut.De flesta nya bilar idag är utrustade med el handbroms,varför skulle inte giulietta och 4c ha en sån??

Kolla på Giulia tex som har el handbroms är mycket snyggare.

Magnus Berg
                      Deltagare

4C är en avskalad bil byggd för ren körglädje. Ingen bil med något extra lull-lull. Passar bättre med en riktig krycka på den typen av bil. 

Elektrisk handbroms… Nej tack.
                        Har kompisar med passat och el-p-broms. Krånglar och dyrt. Då är det enklare och billigare med spak och wire.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Håkan Petersson
                        Deltagare

En rejäl krycka är det bästa. Bara man ser till att använda den så inte den rostar fast. Även jag har hört problem med el handbromsar.

Nusret Ljevo
                          Deltagare

Allt är så perfekt i 4c ,förutom handbromsen som sticker i ögonen på mig.Det är min egen uppfattning.

Nusret Ljevo
                            Deltagare

4C concept interior är wowow.Synd att det blev inte verklighet.

Thomas Bodén
                              Deltagare

Det är stor skillnad mellan en handbroms och en parkeringsbroms. Elektrisk parkeringsbroms är praktiskt, emedan en handbroms kan nyttjas till annat än att få bilen att vara parkerad; Handbromsen får gärna då vara av fly-off-typ. 

156 GTA Sportwagon

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.