Giulietta Facelift 2016

Published by Magnus Berg on

Forum Allmänt Giulietta Facelift 2016

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Magnus Berg
    Deltagare

Tyvärr ser man inga större skillnader invändigt heller. Kan hoppas på lite andra materialval så inredningen är mindre plastig. 

Det som är mest positivt är kanske att namnet QV är borttaget och den modellen (240hk) heter numera Veloce. Kan ju hoppas att dom sparar QV-namnet till någonting värre än nuvarande QV. 

http://m.alfaromeo.it/it-it/modelli/giulietta

Thomas Sjölin
      Deltagare

Inlägg av Magnus Berg på 2016-02-24 19:27

Inlägg av Thomas Sjölin på 2016-02-24 19:16

Vad skulle en elektrisk handbroms tillföra 4C?

Naaaaaaada

Exakt min poäng.

Peter Braun
        Deltagare

Hade hoppats på lite mer förändringar. Interiören ser ut att få lite andra material, men jag hade önskat lite mer ändå. Då de har bytt namn på QV till Sprint så skall nog bara riktigt sportiga modeller heta QV. Jag hoppas att det kommer en QV med ca 280-300hk. Frågan är också hur mycket de har förbättrat under skalet. Styrning, chassi mm. 

Frågan är hur Mito blir. Där känns det som att det skulle behövas betydligt mer för att få den konkurrenskraftig.

Peter Braun
          Deltagare

Auto express har redan testat nya Giulietta 2016. Betyget är sådär. Känns om man läster testet att den inte räcker till helt. Faceliftet känns verkligen som bara lite kosmetika.

http://www.autoexpress.co.uk/alfa-r…016-review

Marcus Helgesson
            Deltagare

Nejnejnej elektronisk handbroms.

Tänk så här; när allt (gas, broms, styrning) allt styrs elektroniskt så känns det väl jäkligt bra med en spak och vajer till bromsarna om elektroniken skulle få spel! Ta Volvo nu senast där allt bara slutade fungera. Visst en sekund, men om det hade varit 20sekunder?

Och de med elektronisk handbroms verkar ju ofta även automatiskt slå till när man parkerar. Tänk vad ofta det kommer stå fastfryst på vintern. urk!

Marcus

Johnny Lindén
              Deltagare

Inlägg av Peter Braun på 2016-02-25 20:35

Hade hoppats på lite mer förändringar. Interiören ser ut att få lite andra material, men jag hade önskat lite mer ändå. Då de har bytt namn på QV till Sprint så skall nog bara riktigt sportiga modeller heta QV. Jag hoppas att det kommer en QV med ca 280-300hk. Frågan är också hur mycket de har förbättrat under skalet. Styrning, chassi mm. 

Alfa har satt upp kriterier för att en modell ska få kallas QV, den ska vara “klassledande” bland annat och det kan väl inte ens FCA hävda att någon Giulietta eller Mito är. Men jag tycker att det är helt rätt att de vill bygga lite prestige i QV-badgen.

Johnny – may the 4C be with you!

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.