Giulietta ful eller snygg?

Published by Nusret Ljevo on

Forum Allmänt Giulietta ful eller snygg?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Patrik Ragnmark
    Deltagare

Den är UNDERBART snygg!!

Nusret Ljevo
      Deltagare

Ciao Giulietta benvenuto alfa 159 2.0jtdm ti alfa rosso färg.

Ola Danielsson
        Deltagare

Grattis till nya bilen !

Nusret Ljevo
          Deltagare

Tack.

Jan Andersson
            Deltagare

En intressant fråga. Köpte i mitten av septermber en Giulietta 2.0 Jtdm -13 med TCT-låda som ersättare för min 159:a 2.4 -08 som jag haft i nästan 5 år. På
              frågan vem som är snyggast är det väl så att den äldre bilen vinner. Dock tycker jag att Giuliettan är riktigt snygg den också. Skulle gärna köpt en 159:a igen om inte Alfa valt att lägga ner denna utmärkta bil aldles för tidigt. I jämförelse tycker jag Giuliettan känns som en modernare bil. Den känns kvickare i
              reaktionerna och är roligare att köra än 159:an, särskilt i DNA-läget. 170-hästars dieseln är i mitt tycke väl så pigg som 2.4:an trots 40 hästar mindre. Rent kvalitetsmässigt känns den ungefär som 159:an. Nackdelen med Giuliettan tycker jag är att den är i minsta laget även om innerutrymmena är förhållandevisbra. Hade kvar 159:an under någon månad efter köpet så jag hade möjligthet att verkligen jämflöra. Men nu är 159:an såld.

janne

Nusret Ljevo
              Deltagare

Giulietta är snygg i sin klass,men en gång 159an alltid 159an så är det enligt min åsikt.

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.