Giulietta med 240 HK motor

Published by Kjell Helgesson on

Forum Allmänt Giulietta med 240 HK motor

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Kjell Helgesson
    Deltagare

Hej, är det någon som har erfarenhet av motorn på 240 HK som sitter i senaste versionen av Giuliettan? Positiva eller negativa synpunkter?  /Kjell

alfapojken

Bara positivt, den har ju tillochmed lite Orrljud nu när man gasar 

Magnus Westin
      Deltagare

Har inte hunnit med mer än strax 100 mil men är mycket positiv. I dynamic läget har du ett härligt drag och grym respons direkt. 

Ljudet i launchversionen är bra til och med inne i bilen när man står på lite. Min Auditokige kompis kapitulerade efter 5 min körning och erkände att det var bland det roligaste han kört. Jag är ju såld sedan många år men kul att höra från en alltid sagt vad han tyckt om mina Alfor. 

Köp??

Mange W

Måste berätta att min Porsche/MB frälste kompis förvirrat erkände att det är en av dom skönaste bilar han kört om inte den skönaste !. Rätt bra betyg för en Alfa i Golfstorlek eller kanske hellre dåligt betyg för han 911 som han för övrigt dyrkar och den kostar 4-5 gånger mer pengar.                                                                 Jag har kört 14-1500 mil med min sen April och är kanonnöjd fortfarande. Och inte en endaste liten driftstörning än, förutom den äckliga Japanbil som behagade   Parkera i min front, men det var ju absolut inte Alfans fel. 

Thomas Sjölin
        Deltagare

Inlägg av Patrik Hermansson på 2015-12-29 22:55

Och inte en endaste liten driftstörning än, förutom den äckliga Japanbil som behagade   Parkera i min front, men det var ju absolut inte Alfans fel. 

Eller så var han bara avis så det indirekt var alfans fel.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.