Giulietta och barnvagn??
Published by Övergivna Forumposter on
- Detta ämne har 11 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 24 januari, 2015 kl. 21:34 av Övergivna Forumposter.
-
FörfattareInlägg
-
22 januari, 2015 kl. 21:37 #14619
Jag och min sambo väntar vårt första barn vilket är väldigt spännande. Jag är lite nyfiken på om man får plats med en normalstor barnvagn i en Giulietta? Någon som har erfarenhet?
/Mvh Markus
22 januari, 2015 kl. 23:01 #14620Grattis!Det finns normalstora barnvagnar som är väldigt smidiga nuförtiden. Min kusin har en Aygo och får in barnvagnsramen i bagaget utan att behöva demontera hjul och krångla. Giulietta är nog uppskattningsvis minst 5-6 gånger så stor i bagaget. Bättre (och billigare) att köpa barnvagn efter bil istället för tvärt om…tycker jag
Sen återstår frågan hur mycket övrig plats man behöver i bagaget…
23 januari, 2015 kl. 14:26 #14621Jag får se om sambon går med på en mini barnvagn. Annars blir det en 159 sw igen..
23 januari, 2015 kl. 19:10 #14622Skulle nog säga att Giulettan har gott om plats, t.o.m bättre utformad för en barnvagn än en 159SW då bagautrymmet är bredare och tillräckligt djupt för att acceptera vilken barnvagn som helst.
23 januari, 2015 kl. 20:21 #14623Kan väl inte vara så svårt att ta reda på!
Åk till en barnvagnshandlare och titta ut ett antal vagnar som faller er i smaken och be att få testa om dom går in i bilen, om inte det går för sig finns det andra handlare.
Kan ju vara ett trevligt nöje under tiden ni väntar det är ju sådant som ingår i planeringen.
Och en sak till som är tänkvärd är ju att barnvagnen har du ju bara under en begränsad period men bilen kanske du vill ha lite längre och då är ju valet ännu lättare eller
jag har aldrig köpt bil efter barnvagnen utan det är bilen som bestämt till dom 3 som jag behövt vagn till
// Gert
23 januari, 2015 kl. 20:45 #14624Vi ska prova imorgon med några bekantas barnvagn och testa bagaget. Jag var lite fundersam till hur giuliettan är som familjebil. De flesta som har smått kör ju kombi!
24 januari, 2015 kl. 10:01 #14625Våga vägra kombi! Våra tvillingar åkte 164:a fram till 7-8 års ålder. Inte världens mest praktiska lastutrymme men det är klart det går när bilen är viktigare än barnvagnen.. (och dessutom blir man en j-l på att packa)
24 januari, 2015 kl. 12:50 #14626Vi har haft 156, 164, 166 och Giulietta med småbarn, Från vår erfarenhet är baksätet mer rymligt på giuliettan än 156, 159, 166: endast 164 som haft bättre plats bak. Vi har i viss utsträckning fått anpassa stolar och barnvagn efter bil, är framförallt för trångt mellan stötdämpartornen bak på 156SW/159SW, 164 och 166 sväljer nästan vilken barnvagn som helst. Även Giuliettan. Visst det är inte lika djupt bagage på en giluetta som en SW, Men skulle nog säga att volymen inte är långt ifrån 156sw/159sw, eftersom golvet är lägre och det är mycket bredare.
Visst sedan låter det enkelt att övertyga mamman till barnet om vilka barnvagnar som är okej storleksmässigt, och vilka som inte är det. Då det troligen upplevs som helt irrelevant. Det är troligen så ibland att det inte är barnvagnsmodellen som vägs mot bilmodellen, utan “barnets bästa” som vägs mot en så världslig sak som en bil. Svår match att vinna
24 januari, 2015 kl. 14:50 #14627Stor Barnvagn = Dyr Barnvagn = Bättre Intäkt till Barnvagnssäljare = Argumentera för att sälja dyrare Barnvagn = Den här är bättre för Barnet = Förstagångsföröldrar är enkla byten att sälja ALLT till. Så är logiken. Kolla vilka vagnar som passar bilen. Det kostar minst en barnvagn till att byta bil för att bilen inte passar vagnen. Och de dyra B arnvagnarna i affären passar självklart i en V70. Nu har du kartan klar för dig Innan du kliver in i Barnvagnsaffären.
I andra länder föds det barn som inte åker kombi i hela sitt liv….
24 januari, 2015 kl. 17:56 #14628Har en 159 SW och en 2årig son. Bagaget ser jag inte som ett problem och barnvagn byts mot en lite större sulky efter ca1år. Det som ställer till mer är de bakåtvända barnstolarna som tar mycket plats. Jag har stolen där bak bakom passagerarsätet och då måste sätet vara skjutet ända fram.
24 januari, 2015 kl. 20:01 #14629Vi körde med Britax hi-way II som är en mycket kompakt stol som fungerade utmärkt i 156,166 och Giuliettan och gav dugligt utrymme för passageraren
24 januari, 2015 kl. 21:34 #14630Tack för alla svar. Vi testade ikväll med en barnvagn som verkade normalstor i mina ögon. Efter att ha vikt ihop den, vänt och vridit så fick den plats
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.