Giulietta QV mot 159 1750tbi

Published by Robin Forslund on

Forum Allmänt Giulietta QV mot 159 1750tbi

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Robin Forslund
    Deltagare

Är det idiotiskt att byta en GQV mot en 159 1750tbi ti som har gått 2000mil mer?

Älskar utseendet mer hos 159 med ti paket, samt att ett lite större bagagerum är uppskattat.

Annars är det lite dyrare skatt, ingen vagnskadegaranti på en från 2010 som min GQV har i ett år till, men dock därefter så blir faktiskt 159 lite billigare i försäkring.

Funderar lite på det, är kanske helt skruvad.

Hade varit kul att få lite tankar kring detta 

ha d

Åke Nyberg
      Deltagare

Mindre vägljud i 159an – värt varenda dollar man kan uppbringa 🙂

Däckljudet var just en anledning till att jag sålde 159:an! Tyckte det var extremt mycket däckljud i den. 166:an är betydligt bättre i det avseendet trots sämre och bredare däck på denna. 

Kan något ha ändrats på de senare bilarna? Min var en 08…

// Fredrik

Den med däcket har jag aldrig hört innan att någon hade såna problem,jag har också haft en 159 från 08 och nu har jag en nyare 159 från 2011.

Väg ljud? Inget jag har reflekterat över när det gäller 159an

Tifosi

Peter Braun
        Deltagare

Är inne på min tredje 159:a och känner inte heller igen problemen med vägljud. Däremot så tycker jag att det kommer en del vindbrus från backspeglarna speciellt om det är blåsigt ute. 

Personligen så skulle jag ha kvar Giuliettan om du absolut inte måste ha en större bil. Giuliettan är ändå en nyare bil och lättare och rappare. Däremot så känns 159:an mer gedigen inuti och har bättre stolar. 

Sven Lennartsson
          Deltagare

På min 159 ti sitter nya Continental 235/40ZR19. De väsnas mycket. Kanske inte så underligt med den dimensionen.

Hade tidigare en Giulietta som även den lät så att t o m en lomhörd gubbe/jag reagerade.

Sven L

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.