Giulietta QV yttertemp mätare

Published by Anders Englund on

Forum Teknik Giulietta QV yttertemp mätare

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Anders Englund
    Deltagare

Är det någon som har erfarenhet att Yttertemp givaren visar konstant fel Temp med ca -5grader ?

Den sitter i Backspegeln och jag undrar om den går att byta löst eller måste man köpa hela backspegeln ?

tacksam för kloka svar

Anders

Alfabrus

Thomas Sjölin
    Deltagare

Vet inte hur det är på Giuliettan, om den går byta separat eller inte. Däremot skulle jag först kontrollera så att kablaget är friskt, se om det förändras när du öppnar och stänger dörren eller viker in/ut spegeln. Händer det saker då är det troligen kabelfel och inte själva sensorn som är paj.

Anders Englund
    Deltagare

Tusen tack för tips

provade att öppna dörren men tyvärr ingen skillnad.

har hittat sensor på Ebay i England för inga pengar alls men ganska osäkert om det passar , är det någon som bytt bara sensorn på en Giulietta ?

Anders

Alfabrus

Per Liljeqvist
    Deltagare

Det är väl bara en helt vanlig PT-100givare?

Skulle i alla fall bli förvånad om det vore något annat. I så fall borde du kunna hitta en sådan givare typ överallt och prova med. 

Du kan ju dessutom mäta resistansen över givaren i spegeln. En PT-100 har 100 ohm vid 0 grader.

Gianfranco Vedda
    Deltagare

Hur gammal är bilen? Det bör täckas av nybilsgarantin. Om den är mindre än 5 år gammal så hade jag åkte till en alfa verkstad för att kolla upp det om jag hade varit dig 

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.