Giulietta TCT vs Manuell

Published by Claes Johnsen on

Forum Allmänt Giulietta TCT vs Manuell

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Claes Johnsen
    Deltagare

Jo jag undrar hur Giulietta TCT, är att köra, ja hur den är med automat jmf med manuell?

Helst facelift 2014 och framåt, vet iofs inte om TCT blev “uppgradera” då på något sätt, men man ändrade i alla fall tex DNA så att inställt läge även är kvar nästa gång man startar bilen.

har själv exakt en sådan manuell, men funderar på en auto också(lr istället), kanske.

Hej!    TCTn och den senare motorn är klart bättre. Den har även minne för DNA så dynamik är kvar när bilen startas nästa gång. Icke att glömma är att stolarna är enormt mycket bättre i den faceliftade liksom ljudisoleringen.  Åk och testa en 

Claes Johnsen
      Deltagare

tack för svar, 

jag har ju alltså den faceliftade med manuell, så allt det kan jag, 

men det är inte lätt att åka o prova någon med TCT bara så där. Kanske finns någon en bra bit från mig, får kolla lite.

min, 2000 mil nu

Nu är det QV varianterna jag pratar om! Har kört en 1,4 TCT men det var längesen så det mins jag knappt.

Pär Albrektsson
        Deltagare

Passerar du trakterna runt Motala någon gång går det fint att ta en provtur i min 🙂

//Pär

Non porto gioielli li guido...

Michael Wolde
          Deltagare

Jag kör stora dieseln, 175hkr TCT. Konstaterade häromdagen att jag förmodligen aldrig kommer att köpa en bil med manuell låda igen. Tycker att den växlar mjukt o behagligt, rimligt snabbt, inte så snabbt som man skulle vilja – men betydligt snabbare än jag gör manuellt, Jag kan bara se fördelar. Om du skall byta är det en no-brainer. Köp! Du kommer inte att ångra en sekund. 

Claes Johnsen
            Deltagare

oki, tack för svar,

får se om jag kan hitta någon inom rimligt avstånd att provköra. Inte så lätt när det gäller Alfa i Sverige…

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.