Giulietta Veloce sprint

Published by Janne Skog on

Forum Allmänt Giulietta Veloce sprint

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Janne Skog
    Deltagare

När jag nyss var på COOP Umeå återvinning och slängde litet papper och plast kom det fram en äldre herre och sa ”det är inte varje dag man ser en Alfa Romeo i stan” sedan fortsatte han ”jag har en gammal röd Veloce Sprint som jag köpte beg för ca 12 år sedan från Lycksele, den står i lagårn sedan många år, vill du kanske köpa den för en billig peng?” Vi bytte tfnnummer och jag skall dit o kolla upp den. Den skall visst vara ok och körklar. Sånt som bara inte händer eller….? Vet inte årsmodell och skick.

Det låter spännande… och intressant. Också att den kommer från mina trakter.
      Har aldrig hört talas om den under alla år jag åkt Alfa.
      Den enda oldtimern jag kände till var en Giulietta, tror jag, från runt 60-talet.
      Den var nerplockad i delar och försvann söderut då ägaren dog.
      Den ska visst vara iordninggjord nu och finnas i stockholmstrakten.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Janne Skog
      Deltagare

Vet litet mer nu. Alfa Romeo Sprint Veloce 1985. Röd. Avställd sedan 2011. Mätarställning 4574, i trafik 1985 ej import. Täckt kaross, 77kw bensin. Senaste besiktning 2004. Väntar på foton. Eftersom en 77kw så betyder väl det att det är en 1,5 Quadrofoglio Verde?

Ok, tolkade det som en riktig gammelalfa…
        Men känner ändå inte till bilen.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Lars Narvselius
        Deltagare

Ja, det borde vara en 105-hästars förgasarvariant, inklusive de härliga smällarna vid gasavdrag och fyrklöverinredningen. Har inte rosten hunnit före så kan det vara ett spännande fynd, mtp de få milen. Keep us posted!

GTV6 GP - 87 / Giulietta Veloce - 16

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.