Glad nyhet (Umeå med omnejd)

Published by Janne Skog on

Forum Allmänt Glad nyhet (Umeå med omnejd)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Janne Skog
    Deltagare

Bilinvest på V Ersboda skall börja sälja och serva (auktoriserad verkstad) Alfa Romeo. Idag har de Mitsubishi och Peugeot. Var inne idag där efter ett rykte jag hört och de kommer att börja med detta efter helgerna.

Låter jättebra. Endast 26mil för service mot tidigare 50mil. ?
      Då har de ett halvår på sig att utbilda & träna upp sig innan jag ska serva..

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Åkte ner till Umeå idag.
      Glashalt, vissa bilar åkte i 50 -60km/tim. Giulian gick stabilt.
      Åkte förbi firman & kolla läget.
      Inga Alfa-skyltar där ännu…

Janne Skog
      Deltagare

Nej inga skyltar ännu. Går man in på Alfa Romeo Sverige och söker återförsäljare så kommer dock Bilinvest Umeå upp.

Var förbi hos dem och tog ett snack.
        Jo, det är några nya bilar på ingång. Stelvio och Veloce. Säljaren hade köpt sig en Veloce och var supernöjd. Mycket körglädje i den, tyckte han.
        Så om några veckor borde det bli annonserat.
        Och… på vägen ut blev jag stoppad och intervjuad av en kundmottagare. ? Han ville ha info eftersom han ev också skulle köpa Alfa.
        Det börjar kanske lossna för Alfa i norra landsänden.

Janne Skog
        Deltagare

ok, säkert den gråa jag mötte för någon vecka sedan. Han vinkade tillbaka.

Jo, han har en grå Veloce.
          Mötte en röd Stelvio i närheten. Trodde det var en demobil, men njet. Och… han hälsade inte. ??

Janne Skog
          Deltagare

Åkte förbi idag – såg att de hade ställt en Misanoblå Stelvio utanför på en upphöjd plats – så jag kände mig tvungen att gå in. Talade med en kundmottagare som visade en Misanoblå Giulia Veloce 2020 och en Grön Stelvio B-Tech? 200 hästars bensin där inne. Han berättade att de även kommer att ha Fiat och Jeep. De behöver bygga ut rejält för att få plats med allt och det är planerat för det. Han visste inte när de skall annonsera för allt detta, men det kommer väl rätt snart gissar jag.

Ok. Får kanske göra en Umeåresa då det blir invigning elller så… så det blir lite drag.?
            Jag såg att även Luleå fått nya bilar och att Van service som tidigare hade Fiat blivit en Autoexperten verkstad.
            Men är fortfarande aukt. verkstad för Fiat enl annonsen.

Ringde Bilinvest i annat ärende så jag passade på att fråga om det var nåt på G.
            Tydligen blir det nåt jippo i mars. Planering pågår… ?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.