Grå, grå, grå….

Published by Thomas Bodén on

Forum Allmänt Grå, grå, grå….

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 57 totalt)
  • Författare

Är inte ett flertal av sakerna något som går att bocka av från listan med lite hemmapul? 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Thomas Bodén
    Deltagare

@Ostmannen: Visst går det att boka av med en massa hemmapul… Men det är inte dessa hemmapulpunkter som jag har skrivit under på att göra faktiskt. Jag tyckte kamremsbyte, lite lack, nya dörrstoppar, reda ut stereon och få bort mögellukten räckte som hemläxa. Nu är det ju inte roligt längre och det är det värsta när känslan försvinner.

Jag summerade lite snabbt: 64000 är delar och det är med brasklappen om kopplingen klarat sig från den läckande packboxen.

Nåja… vi ska väl se vad bilhandlaren säger. “Det är ju aldrig för sent att ge upp…”

156 GTA Sportwagon

Gabriel Eriksson
      Deltagare

Men alltså 89k?  Det låter ju inte seriöst… Vad får man för den pengen då? 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Sune Karlsson
        Deltagare

Ska du nya Xenonljus är ju dom skitdyra men 64000 låter ändå mycket. Köpa delarna själv kan ofta bli billigare. Om du nöjer dig med standard icke-GTA look har jag en nästan ny till vänstersidan liggande.

Går det så går det...

Kenneth Larsson
          Deltagare

Det verkar vara väldigt många pengar! Jag bytte kylare på min GTA – inte så väldigt jobbigt men tar några timmar. Motorskydd finns på Alfastumper för 1500:- som är bolt on. Xenongrejorna finns på ebay.de

Flexrören köper man på ebay dom med – men lite pyssliga att byta om det är rostigt!

klapperstag och det andra i framvagnen är skitigt men fullt möjligt att göra själv……och inte sååå dyrt!

Thomas Bodén
            Deltagare

Delarna blir dyra när det är Alfa original. 

Just nu veckopendlar jag till Sumpan, bor i en andrahands etta och njuter av gatuparkering… Långt borta från garage och verktyg. Tricket är att om man kör hem bilen 60 mil enkel resa för att meka så hinner jag ju inte vara nåt med barnen innan det är dags att styra tillbaka mot Stockholm. Detta var anledningen till att jag köpte en dyr GTA som var felfri av en bilhandlare. 

156 GTA Sportwagon

Thomas Bodén
              Deltagare

Nåväl…

Jag och bilhandlaren har nåt en kompromiss helt i min svärfars anda. Båda är lite missnöjda. Hur som helst, heder till Mathias på EMF-bil som kan skilja på sak och person.

Själv har jag tömt spargrisen och handlat på mig ett stooooooort servicepaket 🙂 Nu ska vi se vad DHL levererar.

/Thomas

156 GTA Sportwagon

Benny Steen
                Deltagare

känns som det saknas delar av händelseförloppet här ?

Thomas Bodén
                  Deltagare

Saknas och saknas…

Jag och bilhandlaren har inte varit på samma nivå vad gäller vem som ansvarar för vad. Vi har inte heller kunnat mötas vid en gemensam nivå på ekonomisk ersättning. Efter ett antal mail och samtal så är vi här… Och vägen dit…

Hade det inte varit en GTA hade det nog löst sig mycket senare. 

156 GTA Sportwagon

Thomas Bodén
                    Deltagare

Nu står UKT på pallbockar med fronten demonterad och väntar på att bli ihopmonterad igen. Ikväll kröner vi montaget av den nya högerlyktan med polering av den vänstra.

Sen kom det en gul budbil med lite godis från tyska eBay, ungefär 8 kg. 

156 GTA Sportwagon

Robert Hedin
                      Deltagare

Ja du har ju hela julen på dig att skruva Thomas

Vad väntar mer än ny lykta?  Allt som du beskrivit tidigare?

156 GTA Q2

Om du leker här i stan och vill ha mekhjälp så kan ja finnas tillgänglig nästa helg.
                        däremot får du ge mig skjuts om du vill ha hjälp för det hände en grej med mitt körkort och en laserkontroll… 

Thomas Bodén
                        Deltagare

Robert >> Inte riktigt allt. Kylare och avgas får vänta till våren, men resten ska fixas nu. 

Ostmannen>> Tack för erbjudandet. Kommer inte verktygen imorgon så kan det hända att det blir kamremsbyte nästa helg faktiskt. Åker tillbaka från Fjollträsk på lördag i gryningen. 

156 GTA Sportwagon

Naken Bussosexa, GTA och kamremsbyte. Det låter som en perfekt helg – om de blir nästa helg. 

Kör du över Sundsvall uppåt till Östersund? Använd farthållaren i klyktattarområdet är mitt råd. Det kostar som ett halvt kamremsbyte annars! 

Robert Hedin
                          Deltagare

Då slänger du väl in ett Wizard

jag e sååå sugen 

156 GTA Q2

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 57 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.