Grå, grå, grå….
Published by Thomas Bodén on
- Detta ämne har 56 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 22 december, 2020 kl. 14:53 av
Thomas Bodén.
-
FörfattareInlägg
-
12 december, 2014 kl. 10:53 #13514
Jag är sugen på ett Supersprint från grenrör och bakåt… men det är ju rätt dyrt. Supersprint GTA
Vad är det för pris på ett Wizardsystem då?
156 GTA Sportwagon
12 december, 2014 kl. 14:24 #13515har för mig att Sande betalade £650 för sitt cat-back.
Köp det istället för Supersprint. Ljudet är helt ofattbart sexigt. Rå automobil pornografi. Helt sjukt. Rent utav förbannat snuskigt ljud.
Jag måste ha ett..Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
24 december, 2014 kl. 20:25 #13516-19 gör att motorvärmare känns gött! Det är dags att byta termostaten helt enkelt.
156 GTA Sportwagon
25 december, 2014 kl. 10:28 #13517Jag har bytt både termostat och kylare på min GTA. Det blev stor skillnad både på värme i coupen och på bränsleförbrukningen. Nu ligger nålen strax under 90 märket stadigt på landsväg/motorväg. I stan går den upp strax över 90 innan kylfläktarna startar.
26 december, 2014 kl. 01:40 #13518Termostaten blev bytt och efter lite stök med en slangklämma så verkar det fungera. Vintermek är mysigt! Imorgon blir det lite bilåkande i vinterkylan så då får vi se hur temperaturen beter sig.
156 GTA Sportwagon
23 januari, 2015 kl. 12:01 #13519Ah… Efter tre veckor kommer det en rejäl laddning tejp. Kanske nåt litet specialverktyg 🙂
156 GTA Sportwagon
30 mars, 2015 kl. 22:00 #13520Det har varit tunnt med uppdateringar i den här tråden, men listan har avverkats.
Nya remmar med löphjul och allt som hör till, nya stift, nya filter och lagom mycket Liqui-Moly 10W-60 Racetec… Mums vad gott den går efter ett byte av ventilkåpspackning dessutom.
156 GTA Sportwagon
30 mars, 2015 kl. 22:12 #13521Sagan fortsätter… I torsdags skulle jag ta en tur med GTAn. Med 74 km på mätaren sen storservice var det en ren fröjd att köra. Allt gick enligt plan tills ett litet host från Busson, tystnad och en tänd oljetryckslampa störde friden.
AR-Bil fick sent besök och nu inväntar vi vidare besked. Kamremmen var i alla fall intakt och korrekt inställd enligt Bobo, men runt går inte motorn.
156 GTA Sportwagon
30 mars, 2015 kl. 22:45 #13522Ajajajdå! Thomas då.. hoppas på det bästa men det lät ju inte bra?
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
1 april, 2015 kl. 10:37 #13523Trist – hoppas det inte är för illa ställt.
156 GTA Q2
1 april, 2015 kl. 13:43 #13524Låter inget skoj…..
Oljan hade inte smitit ut hoppas jag??
1 april, 2015 kl. 22:13 #13525Allt är torrt och fint på utsidan. Ingen olja eller vatten är blandade.
AR-Bil har tagit ner tråget och kommer väl med domen snart. Ny motor, ny underdel eller renovering får vi se.
Borde det inte finnas några motorer med kamremshaveri att bygga en fungerande snurra av? För toppar har jag…
156 GTA Sportwagon
10 april, 2015 kl. 12:32 #13526Nu har vi hört lite mer från AR-Bil… Vevaxeln har skurit. Det ser ut som om motorn har gått varm tidigare i bilens liv och att detta var ett följdfel av detta. Under mina dagar har den aldrig gått varm i alla fall.
Fortsättning följer…
156 GTA Sportwagon
10 april, 2015 kl. 17:48 #13527Usch vad trist.
Hoppas att det går att renovera vevaxeln för dig. Topparna kanske har klarat sig om själva kamtimingen fortfarande var OK och motorn “bara” värmenöp och skar på vevaxeln?
Annars får du väl köpa en snuskbillig 2,5 och sno veven därifrån, tokkompsänka, turbo/kompressorkonvertera och se stora summor flyga iväg?
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
10 april, 2015 kl. 19:17 #13528Fredrik>> Jag har kontakt med en man i Tyskland som gärna säljer mig en “tuningmotor mit 4.5 liter hubraum” eller kanske en 3.7, men nån respirator ska vi inte ha. Du kan väl fokusera på att kanske meka lite 166 istället, för GTAn får nog pausa ett tag.
156 GTA Sportwagon
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.