Gt 3.2 med koppling i golvet
Published by Klas Elf on
- Detta ämne har 14 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 13 april, 2016 kl. 19:06 av
Klas Elf.
-
FörfattareInlägg
-
20 december, 2015 kl. 09:23 #30498
Klas Elf
DeltagareNär det var dags att rulla in gt:n i vintergaraget efter tvåmånader utan drift så hade jag ingen koppling!!! Vart börjar man?Nån gång blir det en bertone...
20 december, 2015 kl. 09:33 #30499Övergivna Forumposter
DeltagareIngen koppling som i den sitter fast eller Ingen koppling för pedalen är slapp och utan motstånd?
20 december, 2015 kl. 10:28 #30500Klas Elf
DeltagareSlapp, inget motstånd.Nån gång blir det en bertone...
20 december, 2015 kl. 12:09 #30501Kenneth Larsson
DeltagareMaster eller slavcylinder som gett upp. Mitt råd är att byta båda 2 när du ändå ska lufta!
20 december, 2015 kl. 13:21 #30502Klas Elf
DeltagareOk kollade lite på en tysk bildelssida men blev inte riktigt klok på delarna. Kan det stämma att de kostar ca 500 st? Är det krångligt att byta? Jag är inget ess i overollen men jag har ju lyckats med ett kamremsbyte på den har så där är nivån 😉
Nån gång blir det en bertone...
20 december, 2015 kl. 14:11 #30503Rickard Bergh
Deltagarekolla slaven först . sitter mest troligt ovanpå lådan. där bör du se om den läcker.
jag hade bytat den först. mest vanliga problemet.
Alfa specialisten / Key Account Manager för Hella Gutmann Solutions- Sweden
20 december, 2015 kl. 17:41 #30504Niklas Karlsson Nord
DeltagareHade samma problem med min 75:a, funkade igen efter rengöring av slavcylindern och luftning men tycker inte det känns helt bra igen så ska byta den.
Hittat priser mellan 250-500 på slavcylindern till 75:an.
Niklas
Alfa Romeo 156 GTA & Alfa Romeo 75 TS
20 december, 2015 kl. 22:28 #30505Stefan Atterhall
ModeratorSlavcylindern sitter ovanpå växellådan. Tar du bort insugsslangen (snorkeln mellan luftfiltret/spjället) och tar bort batteriet så kommer du se den och kommer åt den lätt. Den sitter fäst i lådan med en stor c-låsring. En ny originalslav kostar ~800kr.
Det finns några bilder där man kan se det i min tråd om räserbilen:
http://www.alfaromeo.org/Forum/tabi…fault.aspxKlassegrare CAR Challenge (kl. II) -- 2019, 2017 och 2016!
Följ framfarten - Bilder: Instagram | Resultat: Speedhive, Alfaromeo.org | Racefilm: YoutubeAlfor för tillfället
147 3.2 V6 GTA -04 -- #16 CAR Challenge kl. II (Projekttråd .org)
156 SW 2.5 V6 TI -05
Sprint 1.7 8V Veloce -87 (Projekttråd Alfapower.nu)31 december, 2015 kl. 10:36 #30506Gert Johansson
DeltagarePå sonens GT var det slangen/röret från huvudcylindern som läckte, beställde orginal o var inte så fasligt dyrt…
Giulia Super o GTV916
9 april, 2016 kl. 11:23 #30507Klas Elf
DeltagareJag rev bort batteri och indugsdelen mellan plenum och filtret. Ovanpå lådan sitter en liten cylinder fäst i ett bleck med två 13 muttrar. Cylindern och omgivande prylar är dränkta i olja och jag kan röra den fram och tillbaka utan problem. Det borde bara vara att byta den alltså?
Nån gång blir det en bertone...
10 april, 2016 kl. 00:39 #30508Fredrik Assarsson
DeltagareÄr de prylarna dränkta i olja så har du nästan säkert hitat den felande länken.
Guide för byte finns på nätet, sök runt på “replace clutch slave cylinder alfa v6” så hittar du snabbt.
'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser
12 april, 2016 kl. 17:55 #30509Klas Elf
DeltagareJag lossade fästet men slangen gav inte efter mycket. Ska hela cylindern med fästet loss från slangen? Hur sitter det fast? Det är grisigt och svårt att se!
Nån gång blir det en bertone...
12 april, 2016 kl. 18:15 #30510Klas Elf
DeltagareÄhum vänligen ignorera följande om hur man lossar det jag trodde var slaven. Jag hade mina ögon på växelföraren!
Sitter slaven under själva batterilådan?
Nån gång blir det en bertone...
12 april, 2016 kl. 22:19 #30511Fredrik Assarsson
DeltagareDet kan man säga att den gör. Den sitter snett framför växelväljaren, delvis under batteribaljan. Lika bra att ta bort batteribaljan och få bra åtkomst.
'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser
13 april, 2016 kl. 19:06 #30512Klas Elf
DeltagareOk lite mer bortskruvat så nu har jag slaven i sikte. Lossat låsring på kolvsidan, lossar man sen det inkommande röret på cylindersidan och drar ut den ur fästet bakåt? Det är inte blött vid slaven. Tar man bort och provar på nåt sätt om den är funktionell?
Nån gång blir det en bertone...
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.