GTV v6 3,0 bakvagn upgraderad
Published by Jeffrey Van De Ruit on
- Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 18 januari, 2017 kl. 01:06 av
Jeffrey Van De Ruit.
-
FörfattareInlägg
-
22 oktober, 2016 kl. 03:23 #32678
Jeffrey Van De Ruit
DeltagareHejsan.
Jag tänkte dela med mig av det jag har gjort på min GTV backvagn till er.
Jag har hört mycket om man ska power flexa kakvagnen eller inte, nu har jag gjort det iaf ( i mitt fall så heter dom strong-flex)
Demonterade alla detaljer till bakvagnen, pressade ur dom gamla busningarna, dom var välldigt, välldigt mjuka.
Passade på att lacka alla delar innan jag monterade dit dom nya strongflex.
Min GTV sitter det Novitec sänk fjädrar på och jag har haft problemet som nästan alla får att däcken tar i skärmkant/ inner skärm, Mina fjäder “koppar” eller vad man nu ska kalla dom var helt sönder rostade så ja behövde nya. Letade länge men hittade inga, ringde Alfa/FIAT men dom kunde inte få tag på några så då tänkta jag att då bygger jag nått eget. jag gjorde flera försök att få till några “koppar” som orginal men det blev alldrig bra, så istället så har jag gjort en egen typ av fäste för genomslagsgumit och vände på det.
Alltså, nu har jag gummit nere i fjäderskålen, sitter gängat igenom med två muttrar på undersidan och två på över sidan.
uppe på fjädern sitter endast gummi ringen nu och där “koppen” gick upp mot hmmm subfrane eller vad den heter så har jag 2″rör som är igensvetsat fast bultad i subframen och den passar perfekt in i fjädern upp irfåen så den hålls på plats.
på så vis så kan jag justera genom slags gummit nere i skålen beroende på vilka fälgar jag har på så att genomslag gummit tar i innan skärmkant/ inner skärm tar i. lite svårt att förklara allt men jag har bilder på väg som jag kommer att lägga upp så ni får se.
det verkar funka bra. jag har inte testat det riktigt ännu ute på vägen då jag väntar på att få en hjulinställning gjord.
Jag har nu lyckats få tag på 2st nya orginal koppar som är till salu ifall någon behöver.
här får ni se lite bilder iaf som jag har just nu
VDR Performance
3 december, 2016 kl. 16:07 #32679Lars Johansson
DeltagarePlockade du ner hela bakvagnen eller bytte du delar på plats? Planerar att göra något liknande som du gjort.
larsjoh51
5 december, 2016 kl. 02:32 #32680Jeffrey Van De Ruit
DeltagareJag plockade ner hela bakvagnen, blir så mycket enklare om man kan stå med alla delar vid arbetsbänken och fixa till dom.
det underlättar även för urpressning av dom gammla bussningarna
VDR Performance
7 december, 2016 kl. 08:22 #32681Paul Svedunger
DeltagareIntressant läsning! Tack
Paul
7 december, 2016 kl. 10:34 #32682Lars Johansson
DeltagareLyfte du bilen på bakvagnsramen och pallade upp den för att sedan lossa och ta ner bakvagnen? Eller gjorde du på något annat sätt?
larsjoh51
18 januari, 2017 kl. 01:06 #32683Jeffrey Van De Ruit
DeltagareJag pallade upp bilen i domkraft fsätena i bak om jag minns rätt. Hade den på en 4-pekar lyft med bakvagns lyft på, det går att sätta pallbockar i bakvagnsramen. Jag gjorde det när jag höll på med avgassystemet i somras.
Ps lite sent svar, men bättre sent än aldrig hehehe ?
VDR Performance
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.