GTV6 -83 baktänder

Published by Jan Andersson on

Forum Teknik GTV6 -83 baktänder

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Jan Andersson
    Deltagare

MIn GTV6:a har stått stilal i många år. Efter rengörning av bränsletank, byte av bränslepump etc var det idag äntligen läge att starta den. Den tänder och startar förvånansvärt snabbt. Dock så smäller det till och den stannar ganska omgånde. Den hade baktänt och kraften var så stor så gummitbälgen som går från luftmängdsmätaren till insuget hoppade loss. Det small ordentligt och rök gjorde det också. Några tips på vad orsaken kan vara? Kan det vara tändningen som står helt fel?? Kammarna har jag kollat och de står rätt.

janne

Björn Hedberg
    Deltagare

Det jag vet är att vid en kraftig baktändning så kröks axeln i luftmängd mätaren vilket gör att den skjuter bakut hela tiden vid gaspådrag då den då ej får bränsle.

Bengt Svedberg
    Deltagare

Stämmer det som Björn skriver , riktade axeln i en luftmängdmätare till en trimmad Opel för trettio år sedan.

Den sköt bakåt när den va kall och till slut kärvade spjället i lmm.

Den sköt bakåt när den var kall och till slut kärvade lmm. 

Den sköt bakåt när den var kall och till slut kärvade lmm. Gick att rikta med stor försiktighet.                                                                                                                                                                             

Bengt Svedberg
    Deltagare

Raderna hamnar hur som helst i detta forum hmmm

Magnus Åberg
    Deltagare

Om den skjuter av insuget så står tändningen helt fel.

Igino Cazzola
    Deltagare

“En gång är ingen gång”

Jag är fullständigt Räserskadad

Jan Andersson
    Deltagare

Tack för era svar. Får rikta in mig på att undersöka LMM och kolla hur tändningen är ställd.

janne

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.