Gubbräsern

Published by Björn Ågren on

Forum Projekt Gubbräsern

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Björn Ågren
    Deltagare
      1. Skaffat mig en gubbräser närmare bestämt en 75 2.0 -87. Är less på bilar med massa elektronik, nu blir det en riktig bil med förgasare och sån man förstår som gamling så får snorvalparna hålla på med sin chips. Själv tar jag chipsen till ölen.
      2. Efter snabbchek så är följande på listan. Ny tank, lite plåt i bagaget, nya bromsklossar, byta en drivaxel, byta låda så småningom då den som sitter i har esabdiff, få till bälten bak så den kan besiktigas eller om den går att regga om till 2 sits Då den bara har två racestolar och 4-punktsbälten. Sen ska det nog gå att besiktiga.

Magnus Åberg
      Deltagare

Du kan få en komplett uppsättning säkerhetsbälten som jag har liggande. Jag har ett par lådor med småkrafs också som Bosse inte ville ha. Se om du kan hittar nåt du behöver.

Björn Ågren
        Deltagare
          1. Bälten finns, men två skurna, kapade skruvar sitter kvar, vore skönt att slippa böka med det.
          Björn Ågren
          Deltagare

Björn Ågren
            Deltagare

Ska nog bli ordning på det här med.

Roligt med 75a projekt. Har många roliga minnen från min första alfa, som var en 75a ts.  Har en tank som jag kan sälja om du är intresserad? Skulle laga en förgasar 75a men blev av med garaget. Sparade tanken då den är i bra skick. 

Mvh Kristofer 

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.