Handelsbränsle Aspen
Published by Micha Grönvalls on
› Forum › Bankörning › Handelsbränsle Aspen
- Detta ämne har 26 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 3 december, 2015 kl. 10:43 av Mats Forssén.
-
FörfattareInlägg
-
23 september, 2015 kl. 11:10 #42318
ok, fixat, har även majlat hela brevet. Om det uppstår tveksamheter hör av er.
29 september, 2015 kl. 23:30 #42319Det nu gått 9 dagar sedan jag majlade Dan-Erik och Stefan Atterhall ett uppföljade majl om varför mitt förslag till regelemetet blivit felaktigt framlagt vid mötet.
Ingen respons whatsoever….
Vanlig hyfs borde ju göra att att man iallfall svarar och ber om att få återkomma, men det kanske är jag som är gammelmodig eller “grumpy”
Vilket sätt skall vi kommunicera på. Bara hemliga möten, trådburen telefon eller versaler på webben ?
/B
29 september, 2015 kl. 23:37 #42320Hej Benny!
Vi fick inte till vårt telefonmöte i reglementesgruppen förrän igårkväll. MIcha skulle renskriva, och det var nåt som skulle kollas upp också… Micha återkommer som jag uppfattade inom nån dag eller två.
156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III
30 september, 2015 kl. 00:30 #42321ni kan ju svara på majlet jag skickade och säga att ni skall ha ett nytt möte inom någon vecka. så hade jag vetat det istället för inte svara överhuvudtaget.
nu sket det sig med mina projektplaner pga av just uteblivna besked.
Jag är inte någon tankeläsare.
1 oktober, 2015 kl. 13:01 #42322Inlägg av Benny Steen på 2015-09-29 23:30
Det nu gått 9 dagar sedan jag majlade Dan-Erik och Stefan Atterhall ett uppföljade majl om varför mitt förslag till regelemetet blivit felaktigt framlagt vid mötet.
Ingen respons whatsoever….
Vanlig hyfs borde ju göra att att man iallfall svarar och ber om att få återkomma, men det kanske är jag som är gammelmodig eller “grumpy”
Vilket sätt skall vi kommunicera på. Bara hemliga möten, trådburen telefon eller versaler på webben ?
/B
Utrett och handskakat i annat forum. En del goda ting smög sig in också. Nu gäller det att regelementet på plats…
/D
1 oktober, 2015 kl. 23:10 #42323ja, det löste sig under bästa sympatiska former, jag orsakade tydligen lite rabalder i rörelsen med mitt sura inlägg.
jag är en otålig person, har inte tid med andra alla gånger. nu skall jag smida ihop en annan plan.
2 oktober, 2015 kl. 10:48 #42324Inlägg av Benny Steen på 2015-10-01 23:10
ja, det löste sig under bästa sympatiska former, jag orsakade tydligen lite rabalder i rörelsen med mitt sura inlägg.
jag är en otålig person, har inte tid med andra alla gånger. nu skall jag smida ihop en annan plan.
Det ska bli riktigt kul att se vad du lyckas smida ihop för härliga galenheter!
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -7829 november, 2015 kl. 10:30 #42325Enligt vad jag förstått från tråden http://www.alfaromeo.org/Forum/tabid/141/aft/2687/Default.aspx så kommer det i 2016-2018 års challengereglemete bränslen som Aspen R belastas med 3% och E85 med 5% om man kör överladdat.
Om detta stämmer så är min fråga är varför Aspen R bara belastas 60% av vad E85 gör ?
Båda ligger ju på 102 oktan och ger samma stora effektfördelar vid hög geomtrisk kompression och överladdning. Det är ju t.o.m så med Aspen R har man möjlighet att ligga ännu närmare spikningsgränsen och få ur mera effekt tack vare bränslets jämnare kvalitet.
29 november, 2015 kl. 10:46 #42326De har inte samma oktantal, E85 ligger aldrig under 104 sommartid.
Hörde jag någon säga tävling ?
29 november, 2015 kl. 20:52 #42327Då skiljer sig dina och mina uppgifter, vilka är dina referenser ?
102-103 oktan är vad det tidigare brukat motsvara jmf. med andra bränslen, Men det kanske har förändrats hos bränslebolagen ?
Är den angivna skillnad i oktanhalten anledningen til skillnaden i klasskalylen, eller har andra parameterar vägts in ?
Jag skulle gärna få ett mera utförligt svar.
klasskalkylen ligger ju till grund för olika beslut.
Så dela gärna så mycket information som möjligt.
3 december, 2015 kl. 04:11 #42328Jag tror vi kan utgå ifrån att Aspen och E85 har ungefär samma oktantal, ca 102
Håller med Benny om att det borde ge samma tillägg.
Vi har ju pratat om synkronisering av vårt reglemente med Corsa Italiana.
Hur gör de med Aspen? Är det tillåtet I CI?
3 december, 2015 kl. 10:43 #42329Inlägg av Niclas Rosengren på 2015-12-03 04:11
Jag tror vi kan utgå ifrån att Aspen och E85 har ungefär samma oktantal, ca 102
Håller med Benny om att det borde ge samma tillägg.
Vi har ju pratat om synkronisering av vårt reglemente med Corsa Italiana.
Hur gör de med Aspen? Är det tillåtet I CI?
CI håller också på att förnya sitt reglemente och om jag förstått det norska språket korrekt så kommer det att vara tilllåtet med E85 och Racefuel.
Dock håller E85 på att försvinna från mackarna i Norge och om jag förstått saken rätt så har tex Statoil slutat att leverera detta till de norska mackarna nu.Länk till norrmännens diskussionstråd: Tråd om nytt reglemente CI
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.