Hård, hårdare, Zagato!
Published by Fredric Gustafsson on
- Detta ämne har 21 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast 14 februari, 2015 kl. 17:46 av
Fredric Gustafsson.
-
FörfattareInlägg
-
12 februari, 2015 kl. 14:32 #14779
Fredric Gustafsson
DeltagareInlägg av Ola Söderpalm på 2015-02-12 11:16
Grattis!
Hoppas du blir nöjd med nyförvärvet! Den blir nummer fyra i Sverige enl. den Holländska SZ sajten. Vilket nummer är det på bilen, min har nummer 334. Hör av dig om du behöver hjälp med något!
Hej, min bil är nr 616. Var det inte någon som skrev i en tidigare tråd att det fanns fyra bilar redan och att denna då skulle bli nr 5? Eller är det 4 med min?
12 februari, 2015 kl. 17:22 #14780Björn Hedberg
DeltagareOm jag inte är helt ute o cyklar så ha www.alfissimo.com i usa det lagret du söker.
12 februari, 2015 kl. 20:53 #14781Bengt Svedberg
DeltagareSom jag tidigare skrev har jag reg.nr. på fyra SZ-bilar.
Dessa bilars chassinummer slutar på 081 , 174 , 354 och 641.
Av någon anledning har dom lite olika namn i registreringen , Zagato , SZ och två st. ES30
Alla är registrerade som täckta bilar.
12 februari, 2015 kl. 21:29 #14782Robert Hedin
DeltagareGrattis till en grymt ‘hårig’ Alfa
156 GTA Q2
13 februari, 2015 kl. 21:50 #14783Hans-Ulric Josefsson
DeltagareRiktigt cool bil som är helt ensam om designen! Skall bli kul att få titta på den imorgon på gubbdagiset i Nacka. Ryktena säger att det en QPI precis kommit dit också.
Hans
Alfa Romeo och Maserati från 60-, 70-, 90- och 00-talet
14 februari, 2015 kl. 07:57 #14784Niclas Rosengren
DeltagareKul Fredrik !
Jag har SZ 144 med ch nr 174?
Välkommen, snart dags för en SZ sektion i klubben?
14 februari, 2015 kl. 17:46 #14785Fredric Gustafsson
DeltagareDå var bilen klar på verkstaden. Ny kamrem, + alla vätskor. Remskiva hittades i tyskland på http://www.alfa-onlineshop.de
Så idag blev den första provturen hem till garaget. Lite läskigt utan skyltar eller något annat skyddsnät, så berätta inte för nån. Designen på bilen är ju helt otrolig. Fantastisk wow-faktor. Man sitter skönt, lågt i tak. Jag är 183 och håret nuddar taket. Instrumentpanelen sitter lågt så man har mycket bra sikt framåt och även bakåt genom den stora bakrutan. Ner med kopplingen och i med ettan. Samma känsla som i andra 116 bilar. Det finns nån sorts alfa dna som känns även i denna bil. Växellänkaget är tightare och kortare slag än i någon annan transaxel alfa jag kört. Läste nånstans att dom jobbat hårt med det, samt att denna gått så lite. Andra bilar jag kört har gått fler mil och är således lite mer slitna. Motorn går tyst, lite för tyst för min smak. Med det grymma utseendet borde det komma ett ljud i samma paritet. Nu är det lite symaskin på tomgång. Så fort man rullar iväg känner man att den är väldigt styv i chassiet. Varje gruskorn känns i ratten. Det sitter ju uni-balls i hjulupphängningarna och det känns. Mycket direkt känsla. Förvånansvärt högt däcksljud, speciellt bakifrån. Ljudisolering i plasthjulhusen har man således inte kostat på sig. Stor succé när man körde igång party tricket nr ett. Automatisk höjning av chassiet ca 5 cm. Precis som på en gammal cittra finns en knapp där man kan hydrauliskt höja bilen för att komma över farthinder osv. I love it!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.