Hasplåt 159 1750 2010

Published by Per Alvarsson on

Forum Teknik Hasplåt 159 1750 2010

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Per Alvarsson
    Deltagare

Hej

Upptäckta att min hasplåt var kraftigt skadad, delar av den släpade i backen. Fick ta bort ca bakre halvan men främre halvan sitter kvar.
    Verkstan kollade upp vad det skulle kosta att ersätta den och det var ju inte gratis precis.

Behövs hasplåten eller räcker den del som är kvar.
    Finns det någon som har en hasplåt liggandes eller vet var man kan få tag på en till en rimlig penning?

Thomas Sjölin
    Deltagare

Kollade lite snabbt på ebay och hittade denna:

https://www.ebay.co.uk/itm/Undertray-Alfa-Romeo-159-Brera-Sump-Guard-Splash-Guard-Underbody-Protection/122634603560?fits=Car+Make%3AAlfa+Romeo%7CModel%3A159&hash=item1c8d978c28:g:WhYAAOSwidlZZ8yC:rk:2:pf:1&frcectupt=true

Vet inte vilket pris verkstaden fick fram men detta är i metall så det borde ju hålla bättre än plasten.

Finns nog fler, denna hittade jag i en väldigt snabb sökning.

Det är väl inte livsviktigt ha under bilen men det hindrar ju en hel del skit att komma in i motorrummet, dessutom förbättrar de luftmotståndet en aning. Personligen skulle jag inte köra utan men det är upp till var och en.

Per Alvarsson
    Deltagare

Jo jag har hittat den också men läste någonstans att den inte passar till 1750 och dessutom är i vanlig plåt så den lär rosta.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.