hastighetsmätare visar fel Spider -83

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik hastighetsmätare visar fel Spider -83

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare

Möjligen någon som vet om det går att “justera” detta på något vis? Visar 15 km/ för mycket vid 90 och ca 20 för mycket  i 120 km/h.

Marcus Almqvist
    Deltagare

Det kanske finns andra sätt men större däck skulle funka, i normala fall visar väl hastighetsmätaren 5-10% för mycket och din visar 17% för mycket, så det krävs ju inga jättedäck för att få det mer normalt.

Björn Ek
    Deltagare

Häromdan visade min 190 på E20…

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Thomas Sjölin
    Deltagare

Inlägg av Björn Ek på 2015-08-13 17:32

Inte mer?

Kenneth Larsson
    Deltagare

Inlägg av Thomas Grahn på 2015-08-13 16:20

Möjligen någon som vet om det går att “justera” detta på något vis? Visar 15 km/ för mycket vid 90 och ca 20 för mycket  i 120 km/h.

Vad är ditt egentliga problem ? Att det visar lite fel är ju snarast normalt. Bilprovningen kommer inte att märka det. Kör på GPS hastighet annars!

Inlägg av Kenneth Larsson på 2015-08-13 20:12

Inlägg av Thomas Grahn på 2015-08-13 16:20

Vad är ditt egentliga problem ? Att det visar lite fel är ju snarast normalt. Bilprovningen kommer inte att märka det. Kör på GPS hastighet annars!

Har hört något om att det ska gå justera men vet ej hur. Typ vrida nålen och hålla emot på något sätt. Just bilprovningen hade märkt detta på en Spider. Tycker rätt trist. Får väl testa ta bort mätaren vid tillfälle

Bruno Barbieri
    Deltagare

Du menar böja nålen va

bättre sent än aldrig

Inlägg av Bruno BArbieir på 2015-08-13 23:35

Du menar böja nålen va

nja att nålen sitter på en axel och då går att flytta nålen en aning?? Känns nog som en svår operation vet bara att det ska gå enligt en person. Tänkte om någon gjort det?

Björn Hedberg
    Deltagare

Visar den rätt i 50.  Och. 70??? ,har den plötsligt börjat visa fel??? Eller alltid varit så i din ägo ,isåfall kan det vara så att bakaxel utväxlingen är ändrad eller lådan kanske är bytt o har då ett annat drev till mätaren .Manipulera mätaren är säkerligen en dålig ide ,tvätta med el rengjörning o duscha i lite wd40 kan vara en ide om allt annat stämmer.

Jan Andersson
    Deltagare

Inlägg av Björn Ek på 2015-08-13 17:32

Tycker också det är trist när mätaren visar för lite

janne

Inlägg av Björn Hedberg på 2015-08-14 09:03

Visar den rätt i 50.  Och. 70??? ,har den plötsligt börjat visa fel??? Eller alltid varit så i din ägo ,isåfall kan det vara så att bakaxel utväxlingen är ändrad eller lådan kanske är bytt o har då ett annat drev till mätaren .Manipulera mätaren är säkerligen en dålig ide ,tvätta med el rengjörning o duscha i lite wd40 kan vara en ide om allt annat stämmer.

Har nog varit så sedan jag köpte den. Visar fel hela tiden. Ska kolla detta lite mera. (bara kolla med GPS) Är original däckdimention tror jag. Till 95% originallåda. Är det ej wire utan elektronisk givare? Har bara haft bilen ca 5 veckor. Detta är ju inget världsproblem men vore lite kul om visar hyfsat rätt. Dessa förb…e Fartkameror gör en lite nervös. Alfan är ju mycket “snabbare” än våra andra veteranbilar där man knappt orkar upp i 90 km/h (Fiat 600 Multipla -56. 6-sitsig bil med 600cc 21,5 hk, Triumph Herald, Renault 4L m.fl.)
    Kan nämna: Veteranralley i Eksjö nu i helgen 15/8 för icke Amerikanska bilar. Trästadsrallyt om någon har tid. http://www2.visiteksjo.se/sv/evenem…4/detaljer

Igino Cazzola
    Deltagare

Jag kalibrerade min hastighetsmätare genom att spänna nålens returfjäder.

Jag är fullständigt Räserskadad

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.