Haveri???

Published by Henrik Ahnfeldt on

Forum Teknik Haveri???

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

Skit också. På väg till jobbet i morse med full bil till skolor och jobb började det knacka rejält i motorn. Körde från rusningstrafiken på tomgång och tog en bärgare från stan till Orazio. Den fina toppskicks 155an 16v som jag köpte i höstas

Det var tidigare en spricka i ventilkåpan så den har läckt rejält med olja tidigare så man kan väl misstänka vevlagrena. I bästa fall är det kamvariatorn som har dieselknackat och nu kanske packat ihop totalt. Fan…där sprack den redan spräckta julbudgeten.

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Robert Hultman
      Deltagare

Surt!

Vi får hålla tummarna för att det är kamtidsvariatorn.

Stockholm

Henrik Ahnfeldt
        Deltagare

ja, och självklart är den värd att lägga pengar på för finare 155 har jag nog inte sett. 99% rostfri, nyskick undertill, helt orörd, inga fulkopplingar nånstans och allt funkar perfekt i den. Surt bara att det kommer just nu i den spräckta julbudgeten.

Björn Ek
          Deltagare

Håller tummar för billigt skitfel!

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Håkan Andersson
            Deltagare

Håller tummarna. 155:or brukar vara snälla bilar. 16v-motorn kan dock vara en elaking ibland….

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Magnus Åberg
              Deltagare

Jag har en frisk motor om det skulle krisa.

Henrik Ahnfeldt
                Deltagare

Inlägg av Magnus Åberg på 2014-12-16 13:14

Jag har en frisk motor om det skulle krisa.

Like på den

Domen kommer i veckan.

Henrik Ahnfeldt
                  Deltagare

Vevlagerras

Benny Steen
                    Deltagare

£30 på http://www.ebay.co.uk/itm/270933094649?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Det är samma botten i stort som 156. på den kan man byta vevlager underifrån. Misstänker det är samma på 155 16v. Så länge inte vevaxeln tagit för stor skada.

Henrik Ahnfeldt
                      Deltagare

Jag har fått tag i en annan motor så det löser sig…om jag fixar tid . Jag har ju en del att göra på räserbilen också, och den har jag inte ens börjat med.

Crister Borg
                        Deltagare

…eller sälj den snorbilligt till mej…!

elCrillo Kalmar

Benny Steen
                          Deltagare

Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2015-01-08 16:35

Jag har fått tag i en annan motor så det löser sig…om jag fixar tid . Jag har ju en del att göra på räserbilen också, och den har jag inte ens börjat med.

hur långt har den motorn gått då ? alfa 16v TS motorn vill gärna ha nya  vevlager efter 20′ mil.

Henrik Ahnfeldt
                            Deltagare

I o m att vi har en paragrafryttare till granne så har alla behövt flytta om sina bilar från den allmänna parkeringen. Nu startar 155an och är knäpptyst, går som ett skott och inte det minsta missljud. Kamvariatorn är dålig och har knackat så länge jag haft den. Kan det vara så enkelt att variatorn fick ett litet ryck och väsnades ovanligt mycket tillfälligt bara?

Crister Borg
                              Deltagare

Nej det tror jag inte – sälj den billigt till mej…

elCrillo Kalmar

Henrik Ahnfeldt
                                Deltagare

Inlägg av Crister Borg på 2015-06-18 21:32

Nej det tror jag inte – sälj den billigt till mej…

Hahaha…den röda säljer jag aldrig. Däremot så har jag en 8v som jag fick men som jag inser att det är en av de bilar som är för många. Motorn går som en klocka. Jag trodde jag hade bromsskivor till den men det var till v6an. Översyn av bromsar och ett längsgående rör. Höger framlyckta sprucken och läck på rykröret. Den är gratis om någon vill ha en jäkligt bra bruxis.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.